۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۴۵۳۵۹
امام جمعه موقت تهران:

جوانان خود را در برابر فضای مجازی و آسیب های آن تقویت کنند

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر ضرورت تقویت جوانان در برابر آسیب های شبکه های مجازی، گفت: جوانان باید خود را در برابر شبکه های مجازی و آسیب های آن تقویت کنند تا تحت تاثیر شبهات قرار نگیرند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، جمعه شب در ششمین همایش کریمه اهل بیت(ع) در حسینیه عاشقان ثارالله در بندرعباس گفت: امروزه شبهات زیادی از شبکه های مجازی درخصوص نظام و کشور در اذهان عمومی مردم به ویژه جوانان القا می شود.

وی در ادامه افزود: جوانان باید خود را در برابر این شبکه های مجازی و آسیب های آن تقویت کنند تا تحت تاثیر شبهات قرار نگیرند، عدم اطلاعات کافی درخصوص هر موضوعی سبب می شود تا افراد در برابر شبهات دچار مشکل شوند اما اگر بصیرت و آگاهی لازم و کافی داشته باشند به راحتی می توانند از پیچ و خم خطرات شبهات عبور کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: جوانان باید از فرصت های در اختیار به نحو احسن بهره ببرند و برای تحقق این مهم نیازمند ارتقای علم و دانش و عمل به علم و اخلاص در عمل هستند.

آیت الله صدیقی تاکید کرد: علم و پاکی دوعامل مهم برای مبارزه با شبهات القا شده از سوی دشمنان است، پاکی را می توان ایمان، تقوا، عدالت، تعهد و طهارت باطن معنا کرد، یک عالم باید عادل، مومن، آگاه، متعهد و مسؤول باشد و حضرت فاطمه معصومه(س) از این امتیاز در حد اعلا برخوردار بودند، این بانوی بزرگوار مملو از جواهرات دانش بود.

وی ادامه داد: حضرت معصومه(س) جزء محدثه ها بودند، به روایات پدران بزرگوار خود آشنایی داشتند، علم آن حضرت از جانب خداوند متعال بود و هرگز خطابردار نیست.

امام جمعه موقت تهران، دختر، خواهر و عمه امام معصوم بودن را یکی دیگر از ویژگی های حضرت فاطمه معصومه(س) دانست و افزود: این بانوی بزرگ، پس از حضرت ابوالفضل(ع)، دومین امامزاده ای است که زیارتنامه اش را امام معصوم بیان فرموده است.

آیت الله صدیقی در ادامه با تاکید بر فراگیری و رعایت اخلاق در جامعه گفت: باید فضائل و رذایل اخلاقی را شناخت تا برای کسب فضائل و دوری از رذائل تلاش کرد.

وی با تاکید بر اینکه رعایت اخلاق در جامعه، فضای امنی را برای افراد جامعه فراهم می آورد و بی اخلاقی نیز جامعه را دچار مشکل می کند، ابراز داشت: هرج و مرج و ناامنی در جامعه به دنبال بی تقوایی بروز می کند، سست شدن امنیت خانواده و افزایش آمار پرونده ها در دادگاه ها از دیگر آثار شوم بی تقوایی در جامعه است./851/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات