۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۴۵۲۸۳
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:

آیت الله حائری شیرازی عالمی عامل و زاهد بود

استاد حوزه با تأکید بر این که آیت الله حائری شیرازی دارای مقام بالای عرفان، علم و اخلاق بود، گفت: مرحوم آیت الله حائری شیرازی عالمی عامل و زاهد بودند که همواره بر رعایت تقوا تأکید و اهتمام داشتند.
صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری استاد سطح عالی حوزه علمیه قم پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت هفتمین شب درگذشت مرحوم آیت الله حائری شیرازی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به جایگاه عالمان دینی در اسلام، گفت: روایات بسیاری از ائمه طاهرین(ع) درباره اهمیت و جایگاه علم و دانش وجود دارد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام افزود: رسول اکرم(ص) در روایتی تأکید می فرمایند که انسان نباید سراغ هر عالمی برود بلکه باید از عالمی بهره مند شوند که چند ویژگی و خصوصیت داشته باشد، ایشان فرمودند انسان باید به عالمی مراجعه کند که او را از کبر به تواضع، از ریا به اخلاص، از راغب بودن به دنیا به زهد و و از شک به یقین هدایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری به روایتی از امام حسن عسکری(ع) درباره نقش کلیدی علما در حفظ دین مردم خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند اگر علما در زمان غیبت نبودند تا مسیر صحیح را به جامعه و مردم نشان دهند قطعا بسیاری از آن ها دچار ارتداد می شدند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شخصیت علمی و انقلابی مرحوم آیت الله حائری شیرازی و خدمات اجتماعی آن مرحوم اظهار داشت: ویژگی هایی که پیامبر اسلام برای عالمان فرمودند در آیت الله حائری شیرازی وجود داشت.

وی با تأکید بر این که آیت الله حائری شیرازی دارای مقام بالای عرفان، علم و اخلاق بود، ادامه داد: مرحوم آیت الله حائری شیرازی عالمی عامل و زاهد بودند که همواره بر رعایت تقوا تأکید و اهتمام داشتند، ایشان شخصیتی اهل معرفت بود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با اشاره به دغدغه مرحوم آیت الله حائری برای خدمت به مردم ابراز داشت: مرحوم آیت الله حائری شیرازی اهل بیان بود و همواره دغدغه داشت که مردم را به مسیر درست رهنمون شود.

وی الگوگیری از سیره علما و بزرگان دین را امری ضروری دانست و عنوان کرد: آیت الله حائری شیرازی از معرفت و حکمت برخوردار بود؛ طلاب باید سیره بزرگانی مانند این شخصیت برجسته را الگوی خود قرار دهند تا بتوانند موفق باشند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات