۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۵۴۵۱۳۵
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

تشکیل حوزه علمیه خواهران از باقیات الصالحات آیت الله شرعی است

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که آیت الله شرعی نقش ویژه ای در تشکیل جامعه مدرسین داشت و همواره در مسیر امام و رهبری بود، گفت: تشکیل حوزه علمیه خواهران از باقیات الصالحات این شخصیت بزرگ است.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد مراسم بزرگداشت آیت الله شرعی در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امشب در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله شرعی که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با اشاره به  ضرورت یاد مرگ در زندگی انسان گفت: یاد مرگ انسان را از مشغول شدن به گناهان و زشتی ها دور می کند.

وی افزود: انسان اگر قیامت را در برابر خود مجسم کند و بداند که قرار است که چه اتفاقی بیفتد نمی تواند بی تفاوت باشد، یاد مرگ زنگارهای دل انسان را از بین می برد و انسان را به فکر قیامت وا می دارد تا بررسی کند چه توشه ای دارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید از نعمت عمر خود نهایت استفاده را ببرد، اظهار داشت: انسان نباید سرگرم دنیا بوده و از آخرت خود غافل شود چرا که توشه ای برای آخرت خود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: انسان باید برای انجام کارهای خیر برنامه ریزی داشته باشد چرا که بعد از مرگ آرزو می کند که ای کاش بیشتر به انجام کارهای خیر مشغول بود، انسان باید از عمر خود کمال استفاده را انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که بهشت جای افراد با تقوا است، ابراز داشت: انسان بی تقوا نمی تواند تصور کند که با خدعه می تواند وارد بهشت شود چرا که خداوند متعال علیم و حکیم است.

وی با تأکید بر لزوم گرامیداشت یاد ائمه طاهرین(ع) به ویژه امام حسن عسکری(ع) عنوان کرد: باید معارف اهل بیت(ع) به خوبی به مردم منتقل شود، باید به این معارف الهی بها داده شود تا سنت های دیرینه دینی فراموش نشود و انسان بداند هرچه دارد از ذوات مقدس اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم با تجلیل از مقام علمی و انقلابی مرحوم آیت الله شرعی خاطرنشان کرد: ایشان شخصیتی دوست داشتنی و پرتلاش بود، اگر روحانی و طلبه مانند ایشان داشتیم بسیاری از جاها آباد می شد، این شخصیت بزرگوار بین علم و اخلاق را جمع کرده بود و متانت بسیاری داشت.

وی اضافه کرد: آیت الله شرعی نسبت به حوزه، انقلاب، اسلام و دین دلسوز بود و خدمات اجتماعی بسیاری داشت، ایشان شخصیتی پر کار و فعال بودند که یکی از دلایل آن محیط تربیتی بود که ایشان در آن پرورش پیدا کرد؛ آیت الله شرعی نقش ویژه ای در تشکیل جامعه مدرسین داشت و همواره در مسیر امام و رهبری بود و حضرت امام اعتماد ویژه ای به ایشان داشتند؛ تشکیل حوزه علمیه خواهران از باقیات الصالحات این شخصیت بزرگ است./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات