۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۴۴۴۵۳
انقاد آ‌یت الله علم الهدی از شعارهای دولت در حقوق شهروندی؛

صیانت از جوانان در تهاجم فرهنگی دشمن حق مسلم شهروندان است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با انتقاد از شعارهای دولت در حقوق شهروندی گفت: حقوق شهروندی در نظام اسلامی باید بر اساس آموزه های دین باشد.
 آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به برگزاری اجلاس حقوق شهروندی توسط دولت طی هفته گذشته، به بررسی حقوق شهروندی از منظر اسلام پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: ما همانطور که در حقوق بشر تابع غرب نبوده بلکه تابع حقوق بشر اسلامی هستیم و خود را موظف می دانیم از مظلومان فلسطین حمایت کنیم، در حقوق شهروندی هم تابع حقوق شهروندی دینی هستیم. عزیزان مسؤول ما خودشان می دانند که حقوق شهروندی در این نظام اسلامی باید بر اساس آموزه های اسلامی باشد.

کارنامه سیاه غرب در زمینه حقوق بشر و حقوق شهروندی

وی با اشاره به سابقه سیاه غرب در شعارهای حقوق بشر و حقوق شهروندی، خاطرنشان کرد: در حقوق بشر غربی کشته شدن کودکان فلسطینی و یمنی خلاف حقوق بشر نیست اما اگر کسی از این بچه فلسطینی و یمنی دفاع کند، مخالف حقوق بشر قلمداد می شود. حقوق شهروندی غربی هم چیزی شبیه به همین مسأله است و بر اساس لیبرالیسم طراحی شده است.

آیت الله علم الهدی افزود: مبنای لیبرالیسم بر اساس نظریه هابز، این است که جامعه بشری یک جامعه ای است که قدرتمندان باید بیشتر بخورند، بیشتر شهوترانی کنند و در ولنگاری آزاد باشند و از همین رو شما می بینید در غرب امروز مسأله شکنجه و آزار زنان از بزرگترین مقام های سیاسی و فکری آن ها تا انسان های معمولی جریانی آزاد شناخته شده است.

تأمین حقوق شهروندی بر عهده دولت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ضمن تأکید بر تمایزات بینش اسلامی با بینش غربی، خاطرنشان کرد: همانطوری که خود حقوق بشر هم در روایات زیادی از جمله رساله حقوق امام سجاد(ع) موادی درباره حقوق بشر از دیدگاه اسلام داریم، آموزه هایی درباره حقوق شهروندی نیز موجود است.

وی افزود: در معارف اسلام، تأمین حقوق شهروندی مردم بر عهده دولت و حکومت است و حقی که مردم بر کارگزاران خود دارند، حق شهروندی قلمداد می شود. وجود مقدس امیرمؤمنان(ع) در فرمایشی در نهج البلاغه این حقوق را تبیین و فرموده اند «خیرخواهی و خیر اندیشی برای شما مردم و توزیع منابع بهره وری و اقتصادی به صورت عادلانه برای شما و توسعه امکانات و رشد معیشتی، افزایش سطح بصیرت و آگاهی و تعالی فرهنگی از حقوق شما بر حاکم اسلامی است.»

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: جامعه باید به گونه ای مدیریت فرهنگی شود که جریان های بی بند و بار نتوانند فضای جامعه را در اختیار کامجویی های خود قرار دهند.

رییس جمهور پس از 5 سال تازه از حقوق شهروندی سخن می گوید

امام جمعه مشهد مقدس با ابراز انتقاد از عملکرد شعارگونه مسؤولان در زمینه حقوق شهروندی، اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیریت این امور با همین دولتی است که 5 سال در این کشور سابقه فعالیت دارد. ما در صدد تخریب مسؤولان کشور نیستیم و کسی حق تخریب مسؤولی که توسط ولی فقیه نصب شده است را ندارد اما یکی از حقوق حاکم اسلامی بر مردم این است که ما برای مسؤولان، خیر اندیشی و خیرخواهی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این درست نیست که پس از گذشت 5 سال از تشکیل یک دولت، رییس جمهور کارگزاران را جمع کند و تازه از تأدیه حقوق شهروندی سخن بگوید. آیا این بحث متعلق به سال پنجم یک دولت است یا روز اول؟ آیا حقوق مردم که امروز متأسفانه از نقطه فقر و ناداری گذشته و به استیصال رسیده، امروز باید مورد بررسی قرار گیرد؟

هوای پاک و سالم و فضای مجازی امن جزو حقوق مسلم شهروندان است

آیت الله علم الهدی با اشاره به حق شهروندان برای بهره مندی از هوای سالم و پاک، گفت: مرکز کشوری که دنیا را تکان داده و منطقه را تحت تأثیر خود قرار داده، به خاطر آلودگی هوا از کار افتاده و مشاغل و مدارس تعطیل شده اند. تا کجا می توان تحمل کرد؟ آقای رییس جمهور راه حل هایی را در سخنرانی خود برای رفع آلودگی هوا مطرح کردند اما آیا امروز در سال پنجم تازه وقتش رسیده که بگویند باید چه کارهایی صورت گیرد؟ تکلیف مردم با این وضعیت چیست؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی صیانت از جوانان در فضای مورد تهاجم فرهنگی دشمن را یکی از حقوق مسلم شهروندان دانست و تصریح کرد: رییس جمهور فرمودند اجازه نمی دهیم «وزیر ارتباطات انگشتش روی فیلتر برود.» کسی بحث فیلتر ندارد اما چه کاری برای مدیریت فضای مجازی کرده اید؟ برای این رفتارهای وقیح که در فضای مجازی صورت می گیرد و هیچکس در آن امنیت ندارد و حتی به خود شما تهمت می زنند و می خواهند نظام را از چشم مردم بیندازند، نباید مدیریتی صورت گیرد؟ اگر مردم در خانواده خود امنیت نداشته باشند، چگونه زندگی کنند؟/820/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات