۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۵۴۴۳۱۸
معاون پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی خبر داد؛

برگزاری مرحله استانی جشنواره علامه حلی در آذربایجان غربی

علیزاده با اشاره به توجه به امر پژوهش در سطح استان و افزایش میزان مقالات ارسالی به جشنواره علامه حلی از فراهم شدن زمینه برگزاری مرحله استانی جشنواره علامه حلی در آذربایجان غربی خبر داد.
پژوهش محوری

جعفر علیزاده معاون پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به اهمیت مسأله پژوهش در متن حوزه های علمیه، اظهار داشت: توجه به امر پژوهش در حوزه های علمیه باید بیش از گذشته باشد.

وی با بیان اینکه به طور قطع پژوهش های انجام شده در هر نظام آموزشی به عنوان محصول و خروجی آن نظام علمی است، گفت: اگر پژوهش از حوزه های علمیه گرفته شد همانند جسم و کالبدی بی روح خواهد بود، از این رو توجه به امر پژوهش یک امر مسلم در حوزه های علمیه است.

علیزاده یکی از اهداف پژوهش را تعمیق آموزش و مهارت آموزی در مدارس علمیه دانست و افزود: در حقیقت پژوهش مکمل فرآیند آموزش است به طوری که غفلت از این امر آموزش را ناقص خواهد کرد و فرایند انتقال مطلب را مختل می کند و نوآوری و خلاقیت را به حاشیه می راند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مسأله پژوهش برنامه هایی در راستای تقویت پژوهش در مدارس علمیه طرح ریزی و در نیم سال نخست سال تحصیلی در مدارس علمیه استان برگزار شده که از آن جمله می توان به برگزاری کارگاه های مختلف پژوهشی اشاره کرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری نشست های علمی و تخصصی در مدارس علمیه و کارگاه های مقاله نویسی و شیوه پژوهش، ابراز داشت: در هفته پژوهش نیز در مدارس علمیه این نشست های و کارگاه های برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استانی علامه حلی در آذربایجان غربی، گفت: با توجه به امر پژوهش در مدارس علمیه آذربایجان غربی و افزایش میزان ارسال آثار و مقاله به جشنواره علامه حلی زمینه برگزاری مرحله استانی جشنواره علامه حلی در استان فراهم شده است.

علیزاده با بیان اینکه تقویت بنیه پژوهشی در مدارس علمیه استان یکی از دغدغه های مجموعه استانی است، تصریح کرد: از این رو مجموعه استانی و مدارس علمیه تمام تلاش خود را در توجه به امر پژوهش که مورد تأکید رهبر انقلاب نیز هست مبذول داشته اند./۸۵۴/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات