۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۴۴۲۱۱
آیت الله علوی‌گرگانی:

مسأله ولایت فقیه در دانشگاه ها تبیین شود

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با بیان این که اساتید دانشگاه می توانند بذرهای علم و معنویت را در سینه دانشجویان بکارند، بر ضروت تبیین مسأله ولایت فقیه در دانشگاه ها تأکید کرد.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری اظهار داشت: در ایام وحدت دانشگاه و حوزه هستیم و شما نیز امتیاز خود را در پیوند داشتن با حوزه دست ندهید؛ شما حد وسط بین حوزه و دانشگاه هستید و از این جهت می توانید توفیقات بیشتری داشته باشید.

وی با اشاره به ارزش هجرت و سفر برای کسب علم افزود: در قرآن کریم می خوانیم افرادی که دارای منصب هجرت برای کسب علم هستند ارج و قرب زیادی دارند، همچنانکه خیلی از دانشجویان برای تحصیل علم به دانشگاه های مختلف هجرت می کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از مناصب روحانیت همین است که از شهرهای خودشان به حوزه می آیند تا در دین تفقه کنند و بعد از کسب علم و کمالات سعی می کنند که علوم خود را به دیگران نیز منتقل کنند.

وی با بیان این که علمای خدوم همیشه در جهت رفع حوائج مردم تلاش می کردند، ابراز داشت: در روایتی از امام حسین(ع) آمده است که «مراجعه مردم به شما برای رفع حوائج، یکی از نعمت های خدا است».

وی یادآور شد: عقیده ما این است عزیزانی که در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند و فرزندانی که از این مرکز علمی بیرون می آیند، باید هم جنبه دانشگاهی و هم جنبه حوزوی قوی داشته باشند و با عقیده راسخ و خداپسندانه مناصب مهم را برعهده بگیرند.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تذکرات رهبر معظم انقلاب از روی فکر و بصیرت است، ابراز داشت: ما هم تلاش می کنیم تذکراتی بدهیم که برای دنیا و آخرت شما مفید باشد از این رو سعی کنید در دانشگاه خود افراد متدین و با تقوا باشند؛ اشکالی ندارد گاهی در ضمن تدریس اشاراتی به مسائل خدایی و الهی داشته باشید که تأثیر زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در کلاس های درس به ولایت فقیه و مراتبی که در ولایت وجود دارد اشاره کنید، چراکه بسیاری از جوانان ما معنای حقیقی ولایت خدا، پیامبر، امام معصوم و ولی فقیه را نمی دانند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که انسان بدون حرکت به جایی نمی رسد، عنوان کرد: اگر علمای بزرگ ما نبودند اصلا خوب و بد را از هم تشخیص نمی دادیم و از این رو باید اساتید برجسته دانشگاهی نیز بذرهای علم و معنویت را در سینه دانشجویان بکارند تا در آینده انسان های مدیر و مدبر داشته باشیم./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات