۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۵۴۳۸۲۴
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

مسائل فرهنگی کشور نباید دستخوش موضوعات سیاسی شود

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نباید مسائل فرهنگی کشور دستخوش مسائل سیاسی سیاست بازان شود، گفت: متأسفانه همین گونه رفتارها با فرهنگ، این بخش را آسیب پذیر کرده است.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در قائمشهر، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران عصر امروز در دیدار معاون تبلیغ برخی شهرهای استان با اشاره این که معاونان تبلیغ شهرستان ها وظیفه رصد تبلیغی در شهرها را عهده دار هستند، گفت: باید با راهکارهای تبلیغی مناسب افزون بر مقابله با آسیب های فرهنگی، باورهای دینی مردم به ویژه نسل جوان را تقویت کنیم.

وی به وضعیت جغرافیایی مازندران اشاره کرد و با بیان این که سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر با فرهنگ های مختلف وارد این استان می شوند، افزود: متأسفانه همواره بخشی از مردم استان نسبت به ورود خرده فرهنگ ها و همچنین آسیب های اجتماعی به واسطه حضور گردشگران نگران بوده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که شرایط فرهنگی جامعه نیازمند مدیریت صحیح است، خاطرنشان کرد: برنامه های تبلیغی در شهرستان ها باید متناسب با شرایط فرهنگی حاکم بر آن منطقه باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید به برخی فعالیت های سطحی در حوزه فرهنگی امیدوار باشیم، تصریح کرد: رصد کامل آسیب ها، نقاط ضعف و قوت فرهنگی شهرها و اتخاذ تصمیم مناسب برای رفع معضلات و مشکلات فرهنگی از جمله مهم ترین وظایف معاونان تبلیغ شهرستان است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که متأسفانه هر روز شاهد گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده آن است که متأسفانه برنامه های اجرا شده در حوزه فرهنگی نتوانسته خلأ های موجود در جامعه را برطرف کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع دینی همواره نسبت به مسائل فرهنگی جامعه دغدغه داشته و دارند، بیان داشت: امروز همه توان و تلاش متولیان فرهنگی کشور باید رفع این دغدغه ها باشد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه متولیان فرهنگی کشور نتوانستند به این دغدغه ها جامه عمل بپوشانند، تصریح کرد: امروز خلأ برنامه های فاخر فرهنگی و دینی در جامعه احساس می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ما امروز در حوزه فرهنگی دچار روزمرگی شدیم، خاطرنشان کرد: متولیان عرصه های فرهنگی باید به جای دل بستن به برخی برنامه های غیر ضروری، در راستای اجرای برنامه های فاخر فرهنگی و دینی گام بردارند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نباید فرهنگ جامعه را به حال خود رها کرد، بیان داشت: متأسفانه مسؤولان همه دغدغه خود را در حوزه اقتصادی متمرکز کرده اند و به همین دلیل مسائل فرهنگی کشور مظلوم واقع شده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که ارزش های دینی جامعه مورد هجمه سنگین دشمنان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در این میان نیز برخی عملکردهای ضعیف در حوزه فرهنگی بسترهای لازم را برای سوء استفاده دشمنان فراهم کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که نباید مسائل فرهنگی کشور دستخوش مسائل سیاسی سیاست بازان شود، تصریح کرد: متأسفانه همین گونه رفتارها با فرهنگ، این موضوع را آسیب پذیر کرده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود رسالت روحانیت در رشد فرهنگی جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: روحانیان به عنوان هدایت گران جامعه نقش بسیار مهمی در رفع دغدغه های بزرگان دینی در حوزه فرهنگی دارند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که آسیب های فرهنگی بر بسیاری از مسائل جامعه اثر منفی خواهد داشت، تصریح کرد: روحانیت باید با شناخت و رصد دقیق این آسیب ها، راهکارهای لازم را برای رفع این مشکلات به جامعه ارائه دهد./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات