۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۲۷۱
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران:

حوزه علمیه قم برای دفاع از فلسطین نقش آفرینی کند

ابوشریف با اشاره به تفرقه افکنی دشمنان برای از بین بردن اسلام تأکید کرد که وحدت تنها راه نجات است و حوزه علمیه قم نیز می تواند برای دفاع از ملت فلسطین نقش آفرینی کند.
ابوشریف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش حوزه بین الملل، حوزه تمدن ساز همراه با تجلیل از فعالان عرصه بین الملل حوزه امروز با حضور اندیشمندان و فعالان عرصه بین الملل در مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در این همایش با بیان این که خوشبختانه امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی به جایگاهی نوین دست پیدا کرده است، اظهار داشت: امروزه ایران اسلامی به عنوان پایگاهی برای جهان نوین اسلام مطرح است.

وی که به زبان عربی سخن می گفت، تأکید کرد: نباید فراموش کنیم که مسؤولیت معرفی اسلام در جهان بر عهده حوزه های علمیه است و بدون ایجاد یک الگویی از طرح اسلامی نمی توان این دین را به بقیه جهان گسترش داد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که در حال حاضر وضعیت داخلی در جهان اسلام وضعیت خوبی نیست، عنوان کرد: این مسأله مانعی برای گسترش اسلام است، به عنوان مثال ابوبکر البغدادی سرکرده داعش را به عنوان نماد اسلام در جهان معرفی می کنند، بنابراین بدون ایجاد یک امت اسلامی نمونه، امکان معرفی اسلام به جهان وجود ندارد.

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی امکانات مادی زیاد و رسانه های فراوانی دارد و براساس آیات قرآن هدف این رژیم ایجاد فساد در زمین است، اما ما باید بر رژیم صهیونیستی پیروز شویم و اطمینان داریم که امت اسلامی موحد می تواند دوباره جایگاه خودش را در جهان بازپس گیرد.

ابوشریف در ادامه ضمن هشدار به تفرقه افکنی دشمنان در جهان اسلام خاطرنشان کرد: همین تفرقه به ترامپ رییس جمهور آمریکا اجازه داد که شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمت بشناسد و این تصمیم مقدمه برای تصمیم های دیگر ترامپ است، اما ما باید در مقابل این تصمیم ترامپ در مورد قدس واکنش نشان بدهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پایگاه پروژه جهان نوین اسلام است و روحانیان می توانند در میان امت اسلامی وحدت ایجاد کنند، چراکه مقابله با رژیم صهیونیستی تنها با وحدت و جهاد امکان دارد؛ ملت فلسطین نیز یک ملت صبور است و این ملت از مسجد الاقصی دفاع می کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در پایان خاطرنشان کرد: ملت فلسطین امروزه نیاز به کمک دارد، البته نه پولی که به عنوان رشوه به ملت فلسطین پرداخت شود؛حوزه علمیه قم می تواند در حمایت از ملت فلسطین نقش پررنگی داشته باشد./1330/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات