۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۴۲۱۶۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

امنیت کشور را مدیون مرزبانان و شهدا هستیم

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه خون شهید عنایت و توجه الهی را متوجه این مرز و بوم کرده است، گفت: امنیت جای جای کشور را مدیون مرزبانان و شهدا هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در مراسم بزرگداشت شهید توحید ملک زاده قره باغی در مسجد جامع قره باغ ارومیه، اظهار داشت: شهید در نزد خداوند متعال مقامی والا و ارزشمند دارند.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) از خداوند متعال هم برای خود و هم برای اصحاب خاص خود شهادت طلب می کردند، ادامه داد: این نشان از عظمت مقام شهید و شهادت است، با توجه به بیانات امیر المؤمنین(ع) متوجه می شویم ایشان به امید شهادت زندگی می کند.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) همگی با شهادت از دنیا رفته اند، یا در میدان نبرد شهید شده اند، مانند امام حسین(ع) و یا به شمشیر و سم به شهادت رسیده اند، حتی در روایات وارد شده است که امام عصر(عج) نیز دنیا را با شهادت ترک خواهد کرد.

وی نیل فرزندان این مرز و بوم به مقام شهادت را افتخاری بزرگ برای خانواده شهدا دانست و خاطرنشان کرد: شهید در عالم عقبی شفیع خواهد بود، شهدا ذخیره ای برای والدینشان هستند که در روز قیامت شفیع پدر و مادر خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اهمیت کار مرزبانان کشور در صیانت از مرزهای ایران، گفت: اگر مرزبانان نباشند هیچ گاه امنیت در شهرها و روستاهای کشور ممکن نخواهد بود، امنیت کشور را بی شک مدیون مرزبانان هستیم.

وی با بیان اینکه اگر جای جای دنیا را بنگریم خواهیم دید که مسلمانان در میانمار، سوریه و عراق و اطراف کشور در چه شرایط سختی و با نبود امنیت زندگی می کنند، افزود: خون شهدا است که عنایت و توجه الهی را به کشور ما جلب کرده و در امنیت زندگی می کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی حفظ احترام شهید و برگزاری با شکوه مجالش شهدا را یک مسؤولیت قطعی برای دیگران دانست و گفت: باید قدردان شهدا و خانواده آنها باشیم که امروز در امنیت و آسایش زندگی می کنیم، اقتدار کشور را مدیون شهدا هستیم.

گفتنی است شهید توحید ملک زاده عصر روز دوشنبه این هفته در نقطه صفر مرزی ایران و ترکیه بر اثر تیراندازی معاندان به درجه رفیع شهادت نایل آمد که مراسم بزرگداشتی روز پنجشنبه در مسجد قره باغ ارومیه برای تکریم مقام این شهید بزرگوار برگزار شد./۸۵۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات