۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۴۱۹۴۰
مدیر حوزه علمیه شهرستان سرابله:

طلاب با الگوگیری از اهل بیت زمینه شکوفایی دین را فراهم کنند

مدیر حوزه علمیه شهرستان سرابله گفت: طلاب و روحانیان باید خاندان اهل بیت را الگوی خود قرار دهند تا زمینه شکوفایی دین در جامعه فراهم شود چرا که آنها امروز ادامه دهندگان راه انبیا و اوصیا الهی هستند.
میلاد پیامبر و امام صادق

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام علی رستگار، مدیر حوزه علمیه شهرستان سرابله، امروز در مراسمی که به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در حوزه علمیه سرابله برگزار شد، اظهار داشت: ولادت پیامبر عظیم الشان اسلام آغاز حرکتی بزرگ در راه سعادت بشری بود.

وی افزود: ایام مبارک ماه ربیع الاول از اهمیت و جایگاه بسیار ویژه ای در دین اسلام برخوردار است که همه مسلمانان و حق طلبان جهان باید توجه خاصی به این ایام داشته باشند.

حجت الاسلام رستگار خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که باید مورد عنایت و توجه خاص طلاب و روحانیان قرار گیرد الگو قرار دادن نبی مکرم اسلام در همه ابعاد زندگی است زیرا که نتیجه و انتهای این کار ختم به خدا شناسی و حرکت بر صراط مستقیم است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سرابله بیان داشت: خداوند متعال در قرآن کریم اخلاق و حسن خلق پیامبر را تحت عنوان "وَ اِنَّکَ لَعَلَی‌ٰ خُلُقٍ عَظیم" و رفتار و منش ایشان را اسوه حسنه یاد کرده است که اخلاق نیکو و والای رسول الله را نشان می دهد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) و فرزند خلفش امام جعفر صادق(ع) اسوه تقوا، نیکوکاری، احسان، حمایت از مظلوم و ستیز با ظالم هستند از این رو بر همه ما مسلمانان و آزادی خواهان جهان واجب است که در مسیر و سمت زندگانی این بزرگوارن حرکت کنیم.

این مدرس حوزه با بیان اینکه امروز مدارس علمیه خود را مدیون امام صادق(ع) می دانند، گفت: امام صادق(ع) و پدر بزرگوارشان امام محمدباقر(ص) موسسان دانشگاه بزرگ اسلامی و همچنین مکتب حقه جعفری هستند.

حجت الاسلام رستگار تاکید کرد: امام صادق(ع) با برگزاری کلاس های معارف الهی و تربیت شاگردان ممتاز و تراز اول دین، حیات تازه ای به متون اسلامی داد.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سرابله گفت: برگزاری مباحثات دینی و علمی، مناظره ها با مخلفان دین و مذهب و همچنین تربیت شاگردان پرآوازه از کوچکترین اقدامات امام صادق(ع) در احیای متون اسلامی و معارف الهی بود.

وی اضافه کرد: امام جعفر بن محمد(ع) ولایت پذیری را شرط رستگاری می دانستند و همواره یاران خود را به اصل ولایتمداری وصیت می کردند.

حجت الاسلام رستگار عنوان داشت: طلاب و روحانیان باید خاندان اهل بیت را الگوی خود قرار دهند تا زمینه شکوفایی دین در جامعه فراهم شود چرا که آنها امروز ادامه دهندگان راه انبیا و اوصیا الهی هستند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان سرابله در پایان گفت: بحمدالله حوزه های علمیه با بصیرت افزایی و تربیت طلاب انقلابی که اهل بیت عصمت و طهارت را الگو قرار داده اند در جهت شکوفایی و بالندگی جامعه اسلامی خوش درخشیده اند./۸۷۹/پ203/ب۱

ارسال نظرات