۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۵۴۱۴۶۸
آیت الله موسوی جزایری:

حوزه علمیه بدون پژوهش و تحقیق همانند جسم بدون روح است

نماینده ولی فقیه در خوزستان توجه به بحث پژوهش و تبلیغ را برای طلبه و حوزه های علمیه یک ضرورت دانست و گفت: حوزه علمیه بدون پژوهش و تحقیق همانند جسم بدون روح است.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز امروز مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) سفیران هدایت اهواز با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و دیگر مسؤولان استانی و کشوری در این مدرسه برگزار شد.

در این مراسم آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و زعیم حوزه علمیه این استان با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) و همچنین هفته وحدت، اظهار داشت: تاجی که بر سر طلاب گذاشته می شود، تاج پیامبر اکرم(ص) سید الرسل و اشرف انبیاست و تاج سلاطین و پادشاهان نیست.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه بیان داشت: این تاج یعنی عمامه طلاب، تاج الهی و معنوی به شمار می آید و در حقیقت تاج سربازی امام زمان(عج) است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه در زمان شاهنشاهی مدارس علمیه زیادی وجود نداشتند، تصریح کرد: چهل سال پیش در خوزستان و مناطق دیگر کشور آرزوی داشتن یک مدرسه علمیه را داشتیم اما با وجود نظام دیکتاتوری پهلوی مشروب فروشی ها و مراکز فساد دایر بود و خبری از حوزه علمیه نبود؛ اما به برکت انقلاب اسلامی و نهضت امام راحل این مدارس علمیه احیا شدند.

آیت الله موسوی جزایری ابراز داشت: مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(عج) یک مدرسه فوق العاده با کیفیت و پیشرفته محسوب می شود و مدیریت این مدرسه، حجت الاسلام سید جعفر موسوی و همکارانش از عوامل اصلی موفقیت این مدرسه هستند.

وی با بیان اینکه بهترین نام برای این مدرسه انتخاب شده است، اظهار داشت: نام ولی عصر(عج) روحی له الفدا بر این مدرسه علمیه گذاشته شده است و درحقیقت بهترین و ناب ترین نام کنونی در دنیا است.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با اشاره به لزوم تهذیب نفس طلاب، گفت: بنده افتخار می کنم که در دوران طلبگی و اوایل ملبس شدن به لباس روحانیت، به منبر می رفتم و روضه خوان و مداح اهل بیت علیهم السلام بودم؛ لذا همه طلاب به این مقوله به خوبی اهمیت دهند و روضه خوان سیدالشهدا اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت علیهم السلام باشند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه در ادامه ابراز داشت: طلاب باید قبل از اینکه سرباز امام زمان(عج) باشند، سرباز امام حسین(ع) و علی بن ابی طالب(ع) و ائمه معصومین باشند و در رکاب ۱۴ معصوم علیهم السلام قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به ضرورت توجه به بحث پژوهش در حوزه های علمیه، تصریح کرد: حوزه علمیه باید به بحث پژوهش بیش از پیش اهمیت دهد؛ چرا که حوزه و طلبه بدون پژوهش و تحقیق، در واقع یک جسم بدون روح است؛ پس می طلبد طلاب به مقوله پژوهش به طور ویژه اهمیت دهند.

امام جمعه اهواز در ادامه توصیه های خود به طلاب به اهمیت تبلیغ از سوی طلاب پرداخت و بیان داشت: تبلیغ و نشر معارف دین باید در اولویت برنامه های یک طلبه قرار بگیرد و تبلیغ معارف اصیل اسلام ناب از سوی طلاب در جامعه، باید بیشتر گسترش یابد.

زعیم حوزه علمیه خوزستان در پایان با انتقاد شدید از نحوه برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت، گفت: نحوه برگزاری آزمون وزارت نفت در حقیقت یک ظلم بزرگ در حق مردم خوزستان به شمار می آید و با توجه به اینکه معادن نفتی در خوزستان هستند، اولویت استخدامی هم باید با خود اهالی این منطقه باشد.

گفتنی است،‌ حسین بلوندار زاده، حمید آذرنیا، علی سواری، مصطفی مرادی، میثم ویسی شیخ رباط، محسن کشوری، رضا حبیب اللهی، مجتبی اسدی خمینی، احمد پور داوودی از مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر (عج) اهواز در این مراسم به دست آیت الله موسوی جزایری به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند./۹۴۵۳/پ۲۰۲/ب۲

 

 

ارسال نظرات