۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۵۴۱۱۶۶
استاد اخلاق حوزه علمیه:

عزت و ذلت در دست خداوند است

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه عزت و ذلت در دست خداوند است، گفت: انسان متقی با پرهیز از گناه خود را عزیز درگاه الهی می‌کند.
حجت الاسلام مهدی احدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی استاد اخلاق، شب گذشته در جلسه هفتگی شرح نهج البلاغه که در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، گفت: انسان باید با خدای خودش خلوت کند، امیرمومنان علی(ع) می‌فرمایند: مصفا شوید تا خداوند شما را گزینش کند.

وی افزود: انسان از بین اعمال نیکو باید بهترین عمل‌ها را انتخاب کرده و انجام دهد تا خداوند نیز او از میان عباد گزینش کند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه خداوند حافظ اعمال عبد صالح است، ابراز کرد: کسی که عقاید الهی را انتخاب می‌کند خداوند نیز حافظ آن عقاید و باورها می‌شود و دیگر کسی نمی‌تواند کمترین آسیب و خدشه‌ای به آن عقاید وارد کند.

استاد اخلاق درباره اینکه عزت و ذلت در دست خداوند است، اظهار داشت: انسان با تقوا عزت و ذلت خود را از ناحیه خداوند متعال می‌داند بر همین اساس تلاش می‌کند با پرهیز از گناه وجودش مصفا شود تا در درگاه الهی مورد گزینش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همه عناوین وجودی انسان در غرش معنوی و حکمت معنوی در دو امر الوهیت و ربوبیت نهفته است، گفت: منظور از الوهیت رسیدن انسان به لاهوت و ربوبیت و وابسته شدن ایشان به ربوبیت و تدبیر خداوند است بنابراین اگر این دو امر در وجود انسان متجلی شود خداوند حافظ آن وجود می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمیناحدی با اشاره به اینکه قلب مومن معبر عبور فرشتگان است، گفت: انسان باید به مقام صفت دست یابد که بتواند فضای درونی خود را ملکوتی کند. اگر کسی نتواند در عالم دنیا نور کسب کند قطعا با تاریکی و ظلمت وارد آخرت می‌شود، خداوند می‌فرماید: برای انسان کامل نوری قرار دادیدم و او در میان مردم راه می‌رود./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات