۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۵۴۱۰۴۹
استاد اخلاق حوزه علمیه:

تقوا بهترین معیار برای طلبگی است

حجت الاسلام والمسلمین علامی گفت: تقوا بهترین معیار برای طلبگی است، از این رو مطلوب از طلبگی متقی بودن است، بنابراین اگر طلبه عالم باشد اما بی تقوایی کند این فضل علمی برای او بی ارزش خواهد بود.
حجت الاسلام محسن علامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین محسن علامی استاد اخلاق حوزه علمیه ارومیه پنج شنبه شب در جمع طلاب حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه، اظهار داشت: مشاهده حقایق عالم در حیات دنیوی انعکاسی در عالم آخرت برای انسان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کوری که در آیات به آن اشاره شد است، کوری جسمانی در دنیا نیست، ابراز داشت: مقصود در آیات و روایات این است که انسان خود را به عمد از مشاهده حقایق عالم به کوری بزند و حقیقت را آنچنان که است نبیند.

نماینده حضرت آیت الله شبیری زنجانی در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: کوری این است که انسان در دنیا از اعتقاد قلبی به خداوند، نبی الهی و ائمه اطهار باز زند، گویی که این آثار الهی را مشاهده نکرده است.

وی با بیان اینکه کوری از مشاهده حقایق عرفانی، اخلاقی و اعتقادی در عالم آخرت باز خوردش محشور شدن در حال کوری است، ادامه داد: اگر انسان در دنیا حقایق را مشاهده کند در آخرت نیز بصیر محشور خواهد شد و اگر خود را به کوری بزند در آخرت کور محشور خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین علامی با تأکید بر حفظ تقوای الهی در دوران طلبگی و توجه به زی طلبگی، ابراز داشت: در گذشته طلبگی بسیار دشورا و با سختی همراه بود، طلاب در گذشته از ایمان، باور و اعتقادی قلبی راسخی برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه امروز به فضل الهی به برکت انقلاب اسلامی ایران و وجود مبارک امام خامنه ای طلاب از وضعیت بهتری برخوردار هستند، گفت: رسیدگی رهبر معظم انقلاب نسبت به طلاب قابل توجه است.

این استاد اخلاق با اشاره به جایگاه مصاحب در طی مسیر طلبگی و سلوک معنوی، ادامه داد: مصاحبت با شخصیت های معنوی و نورانی انسان را نورانیت می بخشد، یکی از بهترین مصاحب های طلبه نماز شب است که نورانیت او را می افزاید.

وی با بیان اینکه طلبه سرباز امام عصر(عج) است و باید زینت برای ایشان باشد، گفت: رفتار طلبه در اجتماع باید به گونه ای باشد که زینت برای امام زمان(عج) باشد نه آنکه عامل سرزنش شود.

حجت الاسلام والمسلمین علامی خاطرنشان کرد: تقوا بهترین معیار برای طلبگی است، مطلوب از طلبه تقوا است، بنابراین اگر طلبه عالم باشد اما بی تقوایی کند این فضل علمی برای او بی ارزش خواهد بود./۸۵۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات