۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۴۰۳۸۳
استاد حوزه علمیه قم:

سعادت دنیا و آخرت در گرو پیروی از اهل بیت است

حجت الاسلام پورعلیرضا گفت: هر کسی در دنیا پیرو مبانی اهل بیت(ع) باشد، به یقین در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد شد، اما اگر نسبت به معارف نورانی ایشان غفلت ورزد یقیناً اهل نجات نخواهد بود.
امام حسن عسکری(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام پورعلیرضا صبح امروزدر سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی و اقشار مختلف مردم در فاطمیه ولی عصر(عج) در قم برگزار شد، گفت: دو نام از دوازده امام(ع) به نام «حسن» است که یکی امام دوم ما شیعیان و دیگری امام یازدهم است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: پدر امام حسن عسکری(ع)، امام هادی(ع) و نام مادر ایشان سوسن است؛ هنگامی همسر امام هادی(ع) به ایشان نگریستند، فرمودند  «این بانو از همه بدی ها جدا شده و خدا به زودی، حجت خود را برمردم از دامن او خواهد بخشید».

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) درهشتم  ربیع الاول سال 260 هجری با زهر مسموم شدند در حالی که سن ایشان  28 سال بوده است.

حجت الاسلام پورعلیرضا با اشاره به آیه شریفه «قل لا اسئلکم علیه اجراً الا المودة فی القربی» ابراز داشت: این آیه هنگامی نازل شد که انصار خدمت پیامبر اکرم(ص) رسیدند و عرضه داشتند «هر خدمتی که از ما بخواهی برایتان برآورده می کنیم»؛ در روایات شیعه و سنی تصریح شده است که پیامبر اکرم(ص) مراد از واژه «قربی» را امام علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) معرفی کردند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بعد از پیامبر اکرم(ص) نه تنها اهل بیت(ع) ایشان گرامی داشته نشدند، بلکه بدترین ظلم ها را بر ایشان روا داشتند و حق آنها را ربودند.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) در سخت ترین دوران امامت قرار داشتند و با حاکمان ظالم عباسی هم دوران بودند وبه سختی می توانستند با اصحاب و مردم ارتباط برقرار کنند.

حجت الاسلام پورعلیرضا در پایان یادآور شد: هر کسی در دنیا پیرو مبانی اهل بیت(ع) باشد، به یقین در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد شد، اما اگر نسبت به معارف نورانی ایشان غفلت ورزد یقیناً اهل نجات نخواهد بود./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات