۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۴۰۲۷۱
امام جمعه کنارک:

روحیه بسیجی در همه ملت ایران وجود دارد

حجت الاسلام بامری به بیان شاخصه های یک بسیجی پرداخت و گفت: ملت ما یک ملت بسیجی است و این روحیه در تمام افراد ملت ایران وجود دارد.
حجت الاسلام نعیم بامری، امام جمعه کنارک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام نعیم بامری، امام جمعه کنارک، ظهر امروز در اجتماع بزرگ بسیجیان در اسکله سنگی کنارک به بیان شاخصه های یک بسیجی پرداخت و گفت: ملت ما یک ملت بسیجی است و این روحیه در تمام افراد ملت ایران وجود دارد.

وی اولین شاخصه یک بسیجی را مکتبی بودن و ایمان به خدا دانست و اذعان داشت: نیروهای بسیجی با خدا پیمان بسته‌اند و با او رابطه مستحکم دارند؛ بسیجی رضایت حق تعالی را مبنای حرکت خود می‌داند.

حجت الاسلام بامری افزود: بسیج و بسیجی تابع محض ولایت فقیه است و سعادت خود و جامعه را در پیروی از ولایت فقیه می‌داند؛ دومین شاخصه یک بسیجی ولایت پذیری و اطاعت بی چون و چرا از ولایت فقیه است.

وی سومین شاخصه یک بسیجی را اخلاص خواند و بیان داشت: بسیج عاشق خداست و زیباترین فعالیت بسیجیان داشتن رنگ خدایی در کارهایشان است بنابراین اخلاص به خدا یکی از مهمترین ویژگی های بسیجیان است.

امام جمعه کنارک تواضع و فروتنی را چهارمین شاخصه برای بسیجیان معرفی کرد و ابراز داشت: فروتنی از مهمترین فضایل انسان است که نیروهای بسیجی موصوف به چنین صفتی هستند؛ بسیجی علاوه بر اینکه در برابر خدا خاشع و فروتن است در برابر مردم متواضع است اما همین بسیجی در مقابل استکبار اشداء علی الکفار است.

وی تصریح کرد: پنجمین شاخصه بسیجی غیرت دینی است؛ نیروهای بسیجی نسبت به مسائل اخلاقی و دینی جامعه و ترویج احکام و معارف الهی حساسیت دارند.

حجت الاسلام بامری شاخصه بعدی یک بسیجی را شجاعت دانست و عنوان کرد: اگرچه شجاعت یک صفت اخلاقی است ولی مهمترین نماد اخلاقی و رفتاری یک فرد در زندگی اجتماعی است؛ انسان شجاع کسی است که دارای هویت دفاعی است و در راه حفظ ارزش‌ها جرأت برخورد با عوامل دشمن را دارد.

وی مردمی بودن بسیج را مهمترین شاخصه بسیج خواند و افزود: بسیجیان از متن ملت برخاسته و بصورت خودجوش و حرکت مردمی به عضویت این تشکیلات پیوسته اند و در جهت مصالح و آرمان های نظام به پیروی از ولایت فقیه به انجام وظیفه می پردازند.

امام جمعه کنارک اظهار داشت: آخرین شاخصه یک بسیجی شهادت طلبی است؛ بسیجی عاشق شهادت است زیرا دین اسلام بالاترین مقام را مقام شهادت می داند و به همین دلیل نیز یک بسیجی از هیچ مسأله ای ترسی ندارد و در جایی که لازم باشد از خون خود در راه اسلام دریغ نخواهند کرد.

وی در پایان گفت: همه ما به بسیجی بودن خود افتخار می کنیم و این اتحاد و همدلی بین مردم ما وجود دارد که دشمنان را مایوس کرده است./831/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات