۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۴۰۲۶۱
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در راهیان نور بسیج:

بسیج عامل تقویت قوه ایمان و ارتقای بینش و بصیرت است

حجت الاسلام حسینی گفت: دشمن در تهاجم فرهنگی قصد عوض کردن فکر و ارزش ‌های ما را دارد تا بتواند ضد ارزش ها را تبلیغ کند؛ اما در مقابل بسیج تبلیغ ارزش‌ها، تقویت قوه ایمان، ارتقای بینش و بصیرت و قوه تشخیص دوست و دشمن است.
بسیج

حجت الاسلام سید یعقوب حسینی مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به مناسبت هفته بزرگداشت بسیج، درباره کارکردهای اجتماعی و فرهنگی بسیج، گفت: اولین و مهمترین کارکرد اجتماعی بسیج اتحاد و همدلی است.

وی افزود: بسیج با ایجاد وحدت کلمه، همه انسان‌ها را حول محور خدا، اسلام و قرآن جمع می‌کند و وقتی همه انسان‌ها با تمام اختلافات در سلایق، گویش، مذهب به ید واحدی تبدیل شدند، واضح است از تمام منیّت‌ها رسته و به وحدت دست می‌یابند.

مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان راهیان نور بسیج مستضعفین اظهار داشت: ابتدایی ترین کارکرد اجتماعی بسیج این است که جامعه را زیبا و دوست داشتنی می‌کند. در بُعد فرهنگی، اخلاق و رفتار بسیجی و انقلابی به گونه ای است که سبب جذب آحاد مردم به سوی وحدت و یگانگی جامعه می‌شود زیرا اخلاق بسیجی به نحوی است که با نرمش در گفتار، حتی مخالفین خود را نیز جذب می‌کند.

وی با بیان اینکه احترام به انسان‌ها و ارتقای بعد معنوی و روحی افراد از ویژگی های اخلاق بسیجی است، گفت: بسیج با حضور در اقصی نقاط دنیا و با کمک به مظلومین عالم، دردها را کاهش می‌دهد. در بعد اقتصاد مقاومتی نیز با نگاه بسیجی می‌توان به ترویج سنت‌های نیک انبیای الهی و ائمه معصومین مانند ترویج وقف پرداخت.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه نگاه بسیج از دیدگاه امام علی(ع) گرفته شده است،گفت: اگر همه ما بیشترین کارها را برای خدمت به جامعه انجام دهیم و کمترین حق را برای خود قائل شویم قطعاً دیگر شاهد حقوق‌های نجومی و فاصله طبقاتی و انسان‌های نیازمند و کارتون خواب نخواهیم بود.

وی افزود: اگر هنوز این موارد را در جامعه می‌بینیم به این علت است که هنوز تفکر بسیجی به جایگاه واقعی خود در جامعه دست نیافته است. بیشترین کارکرد بسیج کارکرد اجتماعی آن است زیرا بسیج جامعه ساز است.

مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان راهیان نور بسیج مستضعفین درباره نقش بسیج در مبارزه با تهاجم فرهنگی، عنوان کرد: هر تهاجمی که علیه ما در حوزه نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی صورت می‌گیرد همه نیازمند نگاه بسیجی و وحدت کلمه آن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن در تهاجم فرهنگی قصد عوض کردن فکر و تشخیص و ارزش ‌های ما را دارد تا بتواند ضد ارزش ها را تبلیغ کند تا از شخصیت افراد آن چیزی که خودش می‌خواهد، بسازد. بسیج تبلیغ ارزش‌ها و تقویت قوه ایمان و ارتقای بینش و بصیرت و قوه تشخیص دوست و دشمن است./966/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات