۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۵۴۰۲۲۹
مسؤول سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

شجره طیبه بسیج کشور را از گردنه‌های سخت عبور داد

اصلانی گفت: شجره طیبه بسیج که به فرمایش مقام معظم رهبری از معجزات امام خمینی(ره) بود در فراز و فرودهای انقلاب، توانست با حضور مردمی کشور را از گردنه‌های سخت عبور دهد و انقلاب اسلامی را همچنان استوار نگه دارد.
مینو اصلانی

مینو اصلانی، مسؤول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج، راجع به فرمان امام خمینی(ره) برای تشکیل بسیج مستضعفین، گفت: امام خمینی(ره) در شرایطی فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند که انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود و برای تداوم اهداف و ارزش‌های انقلاب حضور گسترده مردم را ضروری می‌دانستند.

وی با بیان اینکه بسیج، تبلور حضور سازمان یافته مردم است، عنوان کرد: امام راحل معتقد بودند مردم باید دائماً در سرنوشت کشور اسلامی حضور فعال و پررنگ به شکل برنامه ریزی شده و تشکّلی داشته باشند تا مردم سالاری دینی محقق شود.

مسؤول سازمان بسیج جامعه زنان کشور اظهار داشت: انقلاب با حضور مردم شکل گرفت و در تداوم آن نیز حضور مردم ضروری بود. شجره طیبه بسیج که به فرمایش مقام معظم رهبری از معجزات امام خمینی(ره) بود در فراز و فرودهای انقلاب، با حضور مردمی بسیج توانست کشور را از بسیاری از گردنه‌های سخت عبور دهد و انقلاب اسلامی همچنان در راه خود استوار باقی بماند.

وی با بیان اینکه امروز بسیج به قدری جای خود را باز کرده که از کارآمدترین تفکرات تأثیرگذار در انقلاب اسلامی ایران و جهان اسلام به شمار می‌رود، گفت: فرهنگ و تفکر بسیجی باعث شد لبنان، عراق، سوریه از دستبرد دشمنان اسلام مصون بماند.

اصلانی در رابطه با کارکردهای فرهنگی و اجتماعی بسیج، ابراز داشت: از جمله فعالیت های بسیج زنان می‌توان به اعزام گروه‌های مشاوره به سراسر کشور در زمینه خانوادگی، تربیت فرزند، نحوه رفتار و سبک زندگی اشاره کرد، همچنین در طرح پیوند آسمانی بسیج مؤفق به فراهم آوردن بیش از ده هزار جهیزیه برای نوعروسان کم بضاعت و بی بضاعت شده است.

مسؤول سازمان بسیج جامعه زنان با اشاره به دیگر فعالیت های بسیج، بیان داشت: ایجاد مشاغل خانگی و تعاونی های خُرد برای تولیدات خانگی، ایجاد مشاغل دیگری در شهرها و روستاها، انعفاد تفاهم نامه با شرکت فرش ایران برای آموزش قالیبافی به بانوان، برگزاری صدها همایش در زمینه تبلیغ استفاده از کالای ایرانی مخصوصاً برای بانوان، ایجاد صدهزار حلقه معرفتی و تربیتی در زمینه تعلیم و تربیت جهت بالا بردن بصیرت در جامعه زنان از جمله اقدامات بسیج جامعه زنان کشور بوده است.

وی در پایان راجع به نقش بسیج در تهاجم فرهنگی و حفظ اصالت های فرهنگی و دینی جامعه، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات دشمن شناسی به صورت ماهانه به واسطه حلقه های صالحین، ساخت فیلم ها و مستندهای گوناگون در این حوزه، تبیین آسیب‌های شبکه های ماهواره ای و اینترنت و برقراری ارتباطات غیر متعارف در قالب نماهنگ فیلم و مستند که از شبکه ۳ و شبکه های دیگر نیز پخش شده است، همچنین طرحی با عنوان مادرانه برای مقابله مادران در جنگ نرم که به لحاظ دانش رسانه‌ای ارتقا پیدا ‌کنند، از دیگر اقدامات بسیج زنان در مبارزه با تهاجم فرهنگی وحفظ اصالت‌های دینی جامعه است./۹۶۶/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات