۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۴۰۱۳۸
مدیر پیشین مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین:

فرهنگ بسیج جامعه را در مقابل ناملایمات واکسینه می‌کند

مدیر پیشین مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین گفت: اگر مسؤولان با روحیه بسیجی بتوانند عمل به دین و فرهنگ سازی داشته باشند نه تنها خود بسیج بلکه جامعه به طور همه جانبه در مقابل ناملایمات و انحرافات فرهنگی بیمه شده و عاملی برای نفوذ بیگانه پیش نمی‌آید.
حجت الاسلام محمد علی عبداللهی

حجت الاسلام محمد علی عبداللهی، استاد حوزه علمیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین درباره کارکردهای فرهنگی و دینی بسیج گفت: بسیج به معنای استفاده همه جانبه  از نیروها و توان‌ها است و از آنجایی که از تمام افراد جامعه تشکیل شده نوع فعالیت‌های آن می‌تواند جامعه را به جامعه‌ فرهنگی تبدیل کند.

وی در این باره توضیح داد: با توجه به پیروی اعضا از روش سازمانی، طی آموزش‌ها و آگاهی‌هایی که به بسیج داده می‌شود، اعضای آن متدین تربیت خواهند شد؛ در واقع بسیج بر مبنای دین پایه گذاری شده و باید دین مداری در تمام زوایای آن تجلی داشته باشد.

حجت الاسلام عبداللهی ادامه داد: دین مداری بودن بسیج باعث می‌شود هم خود بسیجیان متدین و پیرو فرامین باشند و هم این امر  را به عنوان ریشه‌های نظام در جامعه ترویج داده و فرهنگ جامعه را ارتقا بخشند؛ که دوری جامعه از فساد و ناملایمات و واکسینه شدن در برابر ناهنجاری‌ها نتیجه آن خواهد بود.

وی سپس به نقش فرهنگ سازی در کاهش ناهنجاری‌ها تاکید کرده و ابراز داشت: اگر مسؤولین و فضای بسیج بتواند عمل به دین و فرهنگ سازی داشته باشد نه تنها خود بسیج بلکه جامعه به طور همه جانبه در مقابل ناملایمات و انحرافات فرهنگی بیمه شده و عاملی برای نفوذ بیگانه پیش نمی‌آید، زیرا معمولا ناهنجاری در جایی که فرهنگ وجود نداشته باشد دیده می‌شود.

مدیر پیشین مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین با بیان تاثیر امر به معروف و نهی از منکر در کاهش آسیب‌ها اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر بهترین راه برای حفظ جامعه از فساد است و بسیج با داشتن نیروی فراوان در متن جامعه به خوبی می‌تواند این کار را انجام دهد، به بیان دیگر چون بسیج از تمام آحاد جامعه تشکیل شده با مقید بودن خود اعضای آن به اصول دینی و فرهنگی و تزریق آن به جامعه به طور سلسله مراتبی تمام جامعه را به توجه به الزامات و نیازهای جامعه موظف کرده‌ایم.

وی با تحلیل صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج ابراز داشت: صدور فرمان تشکیل بسیج از طرفی نشانگر تعالی شخصیت امام خمینی(ره) بوده و از طرف دیگر به تمام جوامع بیان می‌کند که مشکلات جوامع جز با بسیج مردمی حل نخواهد شد.

وی در پایان با بیان نقش ولایت فقیه در توجه داشتن به تاثیر حضور مردم  در جامعه گفت: توجه به تاثیر وجود بسیج مردمی جز در سایه ولایت فقیه امکان پذیر نیست، زیرا ولی فقیه پیرو راه انبیا بوده و مردم به عنوان افراد ارزشمند نگاه کرده و به تاثیر حضور آنها در جامعه باور دارند./955/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات