۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۳۹۵۳۱
استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان تأکید کرد؛

لزوم توجه به جایگاه ائمه اطهار در زیارت

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که در حین زیارت معصومان(ع) باید به ویژگی های این ذوات مقدس توجه داشته باشیم، به تبیین آداب زیارت ایشان پرداخت.
طباطبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جعفر طباطبایی، استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان ظهر امروز در ادامه سلسله جلسات سخنرانی خود که همزمان با دهه اول ماه ربیع الأول در محل رواق مطهر امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی با موضوع تبیین سیره امام حسن عسکری(ع) برگزار می شود، به علم معصومان(ع) نسبت به رفتار انسان ها اشاره کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان با اشاره به جریان یکی از شیعیان امام صادق(ع) که پیش از رسیدن به محضر ایشان با مادرش بد رفتاری کرده بود، اظهار کرد: امام صادق(ع) به مردی که با مادرش یک جمله تندی کرده بود، فرمودند «آیا با کسی که تو را نه ماه حمل کرده و از تو مراقبت کرده، تندی کردی؟» و سپس به او گفتند «خواستم بدانی که ما از احوال شما آگاهیم.»

وی خاطرنشان کرد: ما برای ارزیابی عملکردمان باید ببینیم که برای نمونه چنانچه کسی از ما به نمایندگی از امام معصوم(ع) بخواهد که محتویات تلفن همراه خود را به ایشان نشان دهیم، ما حاضر به انجام این کار هستیم یا خیر؟

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که در حین زیارت معصومان(ع) باید به ویژگی های این ذوات مقدس توجه داشته باشیم، به تبیین آداب زیارت ایشان پرداخت و گفت: سفارش شده که با غسل و وضو به زیارت ایشان برویم و در مسیر زیارت با ذکر خدا حرکت کنیم و به حرم وارد شویم. پس از ورود به حرم ائمه(ع) باید اذن دخول بخوانیم که به دو شکل است؛ یا از قول امام معصوم(ع) نقل شده و یا از زبان برخی علمای گذشته./820/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات