۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۵۳۹۴۹۹
مسؤول نهاد نمايندگي رهبري در پرديس دانشگاه تهران:

آموزش و پرورش به طور جدی در زمینه کتابخوانی ورود کند

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در پرديس ابوريحان دانشگاه تهران عدم آگاهی از پیامدهای مثبت مطالعه را اصلی ترین علت کاهش سرانه مطالعه در کشور دانست و خواستار به میدان آمدن جدی آموزش و پرورش در راستای تقویت زیرساخت های فرهنگی مرتبط با کتابخوانی در کشور شد.
مهدی هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام مهدي هدايتي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در پرديس ابوريحان دانشگاه تهران عصر امروز در نشست ویژه هفته کتاب این دانشگاه با تبیین عوامل کاهش فرهنگ کتابخوانی، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این زمینه اشاره کرد و گفت: متأسفانه ترویج روحیه کتابخوانی در میان ملت ما بسیار کمتر از آن چیزی است که انتظار می رود.

وی با اذعان به اینکه امروز مطالعه کتاب بخشی از زندگی روزانه آدمها را شامل شده است، افزود: بی شک هر ملتی که فرهنگ کتاب خوانی ندارد محکوم به شکست است و از قافله توسعه و پیشرفت عقب خواهد ماند.

مسؤول نهاد نمايندگي رهبري در پرديس دانشگاه تهران عدم آگاهی از پیامدهای مثبت مطالعه را اصلی ترین علت کاهش سرانه مطالعه در کشور مطرح کرد و گفت: افزایش قیمت کتب و فراگیر شدن فضای مجازی از دیگر موارد این مشکل است و لازم است تا خانواده ها و مراکز فرهنگی جامعه جوانان را در تقویت فرهنگ مطالعه تشویق کنند.

وی با اظهار اینکه کتاب دروازه ورود بشر به شناسایی، کشف و معرفت جهان هستی است، خواستار به میدان آمدن جدی آموزش و پرورش در راستای تقویت زیرساخت های فرهنگی مرتبط با کتابخوانی در کشور شد و افزود: لازم است تا کتابهای خوب و متناسب با گروههای مخاطب سنی و قشری به آنها معرفی شود.

حجت الاسلام هدایتی در پایان با بیان اینکه مردم تا احساس نیاز و تشنگی نکنند سراغ کتاب نمی روند، ابراز کرد: از فواید کتاب خوانی می توان به توانایی دیدن جهان ازچشم انسان های دیگر اشاره کرد و اینکه فرد کتابخوان هزاران زندگی را قبل از مرگش تجربه می کند./804/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات