۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۵۳۹۴۸۹
سرلشگر فیروزآبادی:

رهنمودهای رهبری و مدیریت سردار سلیمانی داعش را به زمین زد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نابودی داعش و روند این پیروزی، گفت: با هدایت‌های رهبری، استقامت، مدیریت و فرماندهی سردار قاسم سلیمانی توانستیم سربازان را به مرزهای مشترک بین عراق و سوریه برسانیم و این پیروزیحاصل شود.
سرلشگر فیروز آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرلشگر سید حسن آقایی فیروزآبادی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه همایش شهدای مدافع حرم در جمع خبرنگاران در مورد روند شكل گیری داعش تا سقوط این گروهک، اظهار داشت: آمریكا و انگلیس یك طراحی داشتند برای اینكه یك گروهی را ایجاد كنند تا در منطقه خاورمیانه خللی ایجاد كند و بر همین اساس با سه كشور موردنظر منطقه هماهنگ كردند كه هزینه‌های آن را پرداخت كنند.

وی ادامه داد: پس از این با حیله تروریست‌ها را از كشورهای مختلف به منطقه فرستادند و پس از این نقشه خبر رسید كه در سوریه چندین گروه مسلحانه‌ اعلام وجود کرده اند، این نقشه برای مقابله با دولت سوریه بود و پس از آن با طلبكاری خواستار این شدند كه ملت‌های اسلامی از ما تبعیت نمی‌كنند و كافر هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: پس از این اتفاقات گروه های تروریستی سعی كردند با استفاده از مسائل تاریخی و انحرافات وهابیت یك مكتبی به نام داعش را ایجاد كنند، داعش نكته اصلی كه داشت این بود كه می‌گفت ما باید حكومت امویان و عباسیان را احیاء كنیم و عراق و شام را به عنوان مركزیت خود در نظر گرفته بودند.

سرلشگر فیروزآبادی یادآور شد: بنابراین داعش با یک افق بلند و یک سرمایه کلان و همچنین پشتوانه سیاسی نسبتا جامع از نظام کفر و استکبار کار خود را آغاز کرد، به همین منظور چند کار باید سریعا انجام می‌شد، ابتدا به سران عراق و سوریه باید روحیه داده می‌شد زیرا آنها اگر سست می‌شدند کشورشان به هم می‌ریخت.

وی افزود: از سوی دیگر نیروهای نظامی این دو کشور باید ساماندهی می‌شدند زیرا آنها آگاهی لازم را نسبت به گروهک‌های تروریستی نداشتند و در بهت فرو رفته بودند، بعد از این ارزیابی قدم بعدی برای مقابله در برابر تروریست‌ها این بود که نیروهای مردمی، انقلابی و متدین و همچنین فدایی به صحنه بیایند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: در این میان داعش چهار استان عراق را تصرف و بغداد را نیز تهدید کردند، همین امر حکم جهادی را از سوی آیت الله سیستانی به همراه داشت، بعد از صدور حکم جهاد همه نیروهای مردمی به صحنه آمدند و توسط سپاه ما آموزش دیده و با عنوان حشدالشعبی به میدان نبرد رفتند، این گروه طرح های عملیاتی را پیگیری کرده و نیروهای نظامی هم قوت قلب گرفتند و با نیروهای مردمی همراه شدند.

سرلشگر فیروزآبادی با بیان اینکه نیروهای مسلح رسمی این دو کشور قبل از حرکت مردمی و بعد از حرکت مردمی با یک جهش حماسی رو به رو بودند، خاطرنشان کرد: در این زمان به هر طریقی تمام حرکات تروریست‌ها مدنظر بود و بررسی می‌شدند و برنامه‌ریزی های لازم را انجام دادیم و در اولین حرکت دو پایتخت عراق و سوریه را هدف قرار دادیم، ابتداء سراغ دمشق و حرم حضرت زینب(س) رفته و پاکسازی از این منطقه را آغاز کردیم و سپس طرح‌های عملیاتی زیادی در نیروهای مبارز طرح‌ریزی شد.

وی بیان کرد: به این طریق نیروهای عراقی و سوری با یک حرکت گازانبری از دو طرف به داعش حمله کردند و این پیروزی را به دست آوردند، یکی از فرماندهان نظامی که با جنگ آشنا بود وقتی قدرت داعش را دید پیش‌بینی کرده بود که تا ده سال آینده از حلب به مرز ترکیه می‌رسند اما تیزهوشی رهبری و فرهنگ حمایت از حرم حضرت زینب(س) و همچنین حضور مدافعان حرم باعث شد که این اتفاقات سریع تر رخ دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: جوانان افغانستان، پاکستان و ایرانی با یک شور و حرارت وارد میدان نبرد شدند و با توکل برخدا و وعده پیروزی مؤمنان از سوی خدا با شجاعت وارد صحنه‌های نبرد با داعش شدند، البته نباید فراموش کرد که داعشی‌ها نیروهای آموزش دیده و با تجهیزاتی بودند و بسیار بی‌رحم و قسی القلب بوده و جنگ با آنها آسان نبود.

سرلشگر فیروزآبادی اضافه کرد: یکی از نکاتی که بایستی عمیقا به آن توجه کرد این است که داعش پس از پایتخت خودخوانده خود پایگاهی برای مبارزه در ایران درست کرد، یک سردار تونسی به همراه یارانش قصد حمله به ایران را داشتند و حضور آنها در استان دیالی برای حضور در ایران بود که ما اعلام کردیم که نزدیک شدن تا فاصله 40 کیلومتری به مرز ایران را برنمی‌تابیم.

وی در پایان گفت: سردار سلیمانی نقش مهمی در این پیروزی داشتند و همیشه از همه درخواست شهادت داشتند، سردار سلیمانی از پیچیدگی و عظمت کار آگاه بود و با هدایت‌های رهبری، استقامت، مدیریت و فرماندهی سردار قاسم سلیمانی توانستیم سربازان را به مرزهای مشترک بین عراق و سوریه برسانیم و این پیروزی به دست بیاید./816/۲۰۲/ح

ارسال نظرات