۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۵۳۸۷۷۶
استاد حوزه علمیه قم:

امام شناسی شرط ورود به حریم ولایت است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام شناسی مهم ترین شاخصه شیعیان است، گفت: شناخت امام برای انسان عشق آفرین بوده و انسان را به حریم ولایت و تبعیت محض از امام وارد می کند.
امام شناسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین گنجی عصر امروز در همایش «خورشید هشتم» که در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به کلام نورانی امام علی(ع) در نهج البلاغه گفت: امام علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند«انْظُرُوا أَهْلَ بَيْتِ نَبِيِّكُمْ فَالْزَمُوا سَمْتَهُمْ وَ اتَّبِعُوا أَثَرَهُمْ فَلَنْ يُخْرِجُوكُمْ مِنْ هُدًى وَ لَنْ يُعِيدُوكُمْ فِي رَدًى فَإِنْ لَبَدُوا فَالْبُدُوا وَ إِنْ نَهَضُوا فَانْهَضُوا وَ لَا تَسْبِقُوهُمْ فَتَضِلُّوا وَ لَا تَتَأَخَّرُوا عَنْهُمْ فَتَهْلِكُوا» یعنی به اهل بیت پیامبر خود نگاه كنيد(امير المؤمنين و فرزندان او) و از طريقه ايشان جدا نشده رفتارشان را پيروى كنيد كه هرگز شما را از راه راست بيرون نمى برند، و به هلاكت و گمراهى بر نمى گردانند. آنان بهترين خلق و سزاوار پيروى هستند».

وی افزود: این حدیث امام علی(ع) به خوبی رسالت شیعیان را تبیین کرده و نشان می دهد که رسالت امروز شیعه در تبعیت مطلق از سیره اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز صراط مستقیم همان صراط اهل بیت(ع) است و راهبرد همان راهبرد سلمان فارسی است و باید دقت کرد که امروز کسی که برای عقب نماندن از قافله همرنگ جماعت شده یا برای حفظ خویش در مسیر شرق و غرب حرکت می کند به یقین در سراشیبی جهنم قرار گرفته و دیر یا زود در آتش عذاب سقوط خواهدکرد

حجت الاسلام والمسلمین گنجی با تأکید بر اینکه امام شناسی اولین شرط شیعه بودن است، ادامه داد: شیعه با شناخت امام تبعیت از امام را الگوی خود قرار می دهد و در مسیر بندگی فقط امام را دیده و مطلقا از امام تبعیت می کند.

وی تصریح کرد: روزی شخصی نزد امام صادق(ع) رسید و به حضرت عرضه داشت که می خواهم دین خود را بر شما عرضه کنم و به امام فرمود اگر شما یک انار را به دو نیم تقسیم کرده و بفرمایید که نیمی از آن حرام و نیمی دیگر حلال است من سخن شما را تصدیق می کنم که امام صادق(ع) فرمودند این همان دین من و پدران من است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: تقوا بارزترین ویژگی  امام است و ائمه معصوم نه تنها در زندگی فردی بلکه در تمامی عرصه های زندگی از تقوایی بی نظیری برخوردار بودند.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی گفت: در کافی بیش از 100 ویژگی برای ائمه معصوم به نقل از امام رضا(ع) بیان شده است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه ائمه معصوم نسبت به زیردستان و اهل خانه و خانواده خود با نرم خویی و مهربانی رفتار می کردند، تصریح کرد: باید در تمامی عرصه های زندگی از اهل بیت(ع) الگو برداری کنیم./968/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات