۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۵۳۸۶۱۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

پیامبر اکرم در عالم ملک و ملکوت موجودی بی‌نظیر است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) مصداق اتم و اکمل قرآن کریم است، گفت: حضرت در عالم ملک و ملکوت موجودی بی‌نظیر است.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به مناسبت وفات جانگداز پیامبراکرم(ص) و شهادت غریبانه امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه هدایت برگزار شد، گفت: لازم است انسان از اهداف پیامبراکرم(ص) آگاهی پیدا کند.

وی افزود: خداوند متعال در آیه 157 سوره مبارکه اعراف اشاره دارد که حضرت در عالم ملک و ملکوت موجودی بی‌نظیر است، بهایی که خداوند به ایشان داده به احدی در جهان خلقت عطا نکرده و این امر به سبب خلوصی است که حضرت نسبت به پروردگار داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) مصداق اتم و اکمل قرآن کریم است، ابراز کرد: انسان اگر بتواند قرآن را درک کند به طور قطع وجود مقدس رسول خدا را نیز درک خواهد کرد، روایت است اگر یک آیه از قرآن کریم بین موجودات تقسیم شود همه مخلوقات از وجود آن یک آیه سیراب خواهند شد؛ حال چگونه می‌توانند وجود نورانی پیامبر(ص) را که اتم قرآن کریم است درک کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه پیامبر(ص) رحمت للعالمین است، اظهار داشت: پیامبر(ص) با این حال که از امت بسیار گله‌مند بودند اما از روی محبت به خداوند می‌فرمودند: بارالها؛ این امت حقیقت را نمی‌فهمند اگر من از آنان گله‌مند هستم ولی تو از آنان گذشت کن.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه با بیان اینکه شروع اول عالم هستی از پیامبراکرم(ص) بوده است، اظهار داشت: اول اولی که اولیت نداشته و اول از او شروع شده پیامبر اکرم(ص) است. در قیامت همه انبیا از خداوند برای خودشان یاری می‌طلبند اما پیامبراکرم(ص) به خداوند عرضه می‌دارند«بارالها؛ به داد امتم برس» این نشان از رحمتی است که پیامبراکرم(ص) دارد.

وی افزود: خداوند از محبت آغوشی به ایشان داده که تمام ملک و ملکوت را می تواند در آغوش بگیرند، سلمان و مقداد خود را شناختند که تسلیم حضرت شدند در غیر این صورت وجود مقدس ایشان قابل شناخت نیست، با همه این عظمت حضرت کمترین خودیتی از خود نداشتند و اگر کلامی از خود برای مردم بیان می‌کردند به فرمان الهی بود./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات