۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۳۸۵۲۹
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

کمال انسان در گرو رعایت تقوا است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کمال انسان در گرو رعایت تقوا است، گفت: انسان در سیر سعودی خود باید اهل تقوا باشد تا پاک بماند.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه در مراسمی که شب گذشته به مناسبت دهه سوم صفر در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: عالمی که انسان در آن زندگی می‌کند عالم طهارت و پاکی است.

وی افزود: انسان اگر بخواهد به عالم خودش راه پیدا کند باید پاک باشد و این یک اصل است چرا که عالم پاک با ناپاکی سنخیتی ندارد قرآن کریم می‌فرماید: اگر کسی می‌خواهد از پاکی عالم بهره ببرد باید خودش پاک باقی بماند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با بیان اینکه انسان باید تقوا پیشه کند، ابراز کرد: تقوا ترک گناه است بنابراین گناه بعد از تقوا و توبه بعد از گناه قرار دارد و دین اصرارش آن است که انسان به گناه آلوده نشود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برخی به اشتباه تقوا را عبادت قلمداد می‌کنند در حالی که تقوا پرهیز از گناه است بنابراین انسان نمی‌تواند از چراغ قرمز رد شود و با خود بگوید شاید پلیس مرا نبیند در حالی که عمل او خلاف است.

وی اضافه کرد: خداوند احسان و صدقه‌ کسی را قبول می‌کند که اهل تقوا باشد برهمین اساس انسان اگر فعل مثبت انجام دهد ولی تقوا نداشته باشد آن فعل از او پذیرفته نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان بیان داشت: تقوا، گناه و توبه همانند بهداشت، بیماری و درمان است انسان باید بهداشت را رعایت کند تا بیمار نشود ولی وقتی بیمار شد باید به درمان آن بیماری اقدام کند ولی انسان قبل از بیماری باید بهداشت را رعایت کند چون ممکن است بیماری جان انسان را قبل از درمان بگیرد بنابراین انسان باید از گناه پرهیز کند تا تقوای او از بین نرود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات