۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۳۸۳۶۱
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

هدایت قرآن کریم مخصوص پاکان است

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: قرآن کریم عامل هدایت کسانی است که از درون پاک باشند.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه شامگاه چهارشنبه به مناسبت سوگواری دهه سوم ماه صفر در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: انسان برای موفقیت باید تقوا داشته باشد.

وی افزود: انسانهای بزرگ زاده نمی‌شوند بلکه ساخته می شوند، متاسفانه بسیاری از مردم به دنبال آمدن یک روز خوب هستند در حالیکه باید دنبال آوردن یک روز خوب باشند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان بیان داشت: امیرمومنان امام علی(ع) درباره ارزش و اهمیت کار و تلاش فرمودند من سنگ بشکنم بهتر از این است که منت دیگران را بکشم چراکه کار کردن عار و ننگ نیست بلکه منت دیگران را کشیدن سبب شرمندگی انسان است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خداوند هیچ گاه قضای انسان را با قدر بد مقدر نکرده است، اظهار داشت: خداوند انسان را برای جهنم و شقاوت خلق نکرده بلکه برای بهشت آفریده است اما برای رسیدن به بهشت باید تلاش کرد.

وی با بیان اینکه خداوند به پرنده دانه می‌دهد اما نه در لانه، گفت: انسان باید بر توانایی و استعدادهای خدادادی تکیه کرده تا به جایی برسد اما در کنار آن باید به خوردن، خوابیدن، ازدواج و تربیت خود توجه کند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان ابراز کرد: قرآن کریم و احادیث ائمه معصومین(ع) عامل هدایت کسانی هستند که در اثر پاکی زمینه درک این معارف را داشته باشند در غیر این صورت بودند و هستند کسانی که بسیار قرآن می خوانند اما مورد لعن خدا هستند یا در کنار امام زندگی کردند و قاتل او شدند./۸۰۷/پ202/ب1

 

ارسال نظرات