۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۳۷۲۴۶
همزمان با سارسر کشور؛

استان بوشهر در اربعین سرور و سالار شهیدان به سوگ نشست

امروز همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مردم بوشهر در جای جای این استان با برگزاری مراسم عزاداری عشق و ارادت خود را به سیدالشهدا(ع) نشان دادند.
اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر امروز همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مردم استان بوشهر در جای جای آن با برگزاری مراسم عزاداری عشق و ارادت خود را به سیدالشهدا(ع) نشان دادند.

مردم عزادار بوشهر با برگزاری مراسمات سینه زنی سنتی و زنجیرزنی در تکایا، حسینیه ها و خیابان های شهر جلوه زیبایی از شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند.

در این میان نوجوانان و جوانان بودند که با بر افراشته کردن پرچم های لبیک یاحسین(ع) و یا اباعبدالله الحسین(ع) آمده بودند تا عهد و پیمان مجددی را با ارباب بی کفن و حضرت ابوالفضل العباس(ع) ببندند.

نوشاد نوشادی، رییس شورای هیات‌‌های مذهبی استان بوشهر در حاشیه برگزاری مراسم سینه زنی در بوشهر با تسلیت اربعین حسینی به خبرنگاران گفت: در استان بوشهر به منظور خدمت به سوگواران اباعبدالله(ع) و یاران با وفای این حضرت تعداد 200 ایستگاه صلواتی در نقاط مختلف استان برپا شده است.

رییس شورای هیات‌‌های مذهبی استان بوشهر از برگزاری پیاده روی جاماندگان اربیعین حسینی در بوشهر خبر داد و اظهار کرد: مردم بوشهر به یاد اهل بیت(ع) امروز مسیربسیج مرکزی تا کارگاه ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) را پیاده روی کردند.

نوشادی از برگزاری مراسمات تجمع عزاداری در قالب دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی در سارسر استان خبر داد.

همچنین همزمان با اربعین حسینی در عمارت حاج رییس بوشهر در بافت تاریخی این شهر نمایشگاه "تن‌پوش‌های ماندگار عاشورایی" گشایش یافت. هنرمندان بسیجی استان بوشهر با دستان توانمند خود و ذهن های خلاق آثاری زیبا و خارق العاده ای را در راستای ترویج فرهنگ حسینی با الهام گرفتن از مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع) خلق کرده بودند.

بر اساس این گزارش همچنین به همت حوزه هنری استان بوشهر و همکاری صدا و سیما مرکز بوشهر قطعه آهنگ 'ذوالجناح' اثر هنرمندان بوشهری تولید و رونمایی شد. این قطعه بر اساس آیین های عزاداری سنتی بوشهر و با صدای هنرمندان بوشهری حسین کشتکار بوشهری، ایمان میرشکاری، عباس محمدی باغملایی و اکبر ابراهیمی اجرا شده است./833/پ۲۰۲/ب۲

 

 

 

ارسال نظرات