۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۵۳۷۱۴۷
امام جمعه اسدآباد:

اربعین امتداد راه عاشورا است

حجت الاسلام حسینی مجد گفت: جمهوری اسلامی توانست با اقتدا به سیدالشهدا (ع)، انقلاب اسلامی را به وجود بیاورد و تبدیل به الگویی برای همه ملت های مظلوم دنیا شود.
حسینی مجد

حجت الاسلام سید موسی حسینی مجد امام جمعه اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسادر همدان، اربعین را ادامه راه عاشورا دانست و گفت: زیارت اربعین در روایات بسیاری سفارش شده است و این نشان از اهمیت بالای آن دارد.

وی با بیان این مطلب که هر سال این مراسم با شکوه تر برگزار می شود اذعان کرد: فلسفه حرکت استکبار ستیزی و آزادی طلبی سیدالشهدا (ع) هر سال آزادی خواهان بیشتری را به خود جذب می کند.

امام جمعه اسدآباد اتحاد را پیام اصلی این مراسم عنوان کرد و گفت: پیام این گردهمایی آن است که اگر کسی پیرو راه امام حسین (ع) باشد بیگانگان هیچ گاه نمی توانند بر او سلطه پیدا کنند.

حجت الاسلام حسینی مجد به دسیسه های دشمنان اسلام نیز اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته داعش با پشتیبانی دشمنان اسلام وارد صحنه شد تا راه کربلا را نا امن کند اما با این وجود نتوانست مانع این حرکت عظیم شود.

وی ادامه داد: این پاسخ دندان شکنی به همه دشمنان اسلام است است و باید بدانند این چراغ هدایتگر هیچ گاه خاموش نخواهد شد و تا ظهور حضرت حجت (عج) ادامه خواهد داشت.

امام جمعه اسدآباد به شور و اشتیاق موجود در موکب های استان همدان اشاره کرد و گفت: مردم ایران نیز همانند مردم عراق در تکریم زائرین با تمام توان به میدان آمده اند.

وی انقلاب اسلامی را نشات گرفته از عاشورا و اربعین دانست و گفت: جمهوری اسلامی توانست با اقتدا به سیدالشهدا (ع)، انقلاب اسلامی را به وجود بیاورد و تبدیل به الگویی برای همه ملت های مظلوم دنیا شود.

حجت الاسلام حسینی مجد ولایت پذیری را از دیگر درس های اربعین دانست و گفت: ملت ایران با اقتدا به امام حسین (ع) ذره ای از دشمن نترسید و عزت خودشان را حفظ کردند و راه مقدس شهدا کربلا را ادامه دادند.

امام جمعه اسدآباد دشمنان اسلام را متزلزل توصیف کرد و گفت: همه کشورهای اسلامی به تبعیت از حرکت امام حسین (ع) با عمل به قرآن، اتحاد و همبستگی، می توانند دشمن را زمین گیر کنند.

وی تصریح کرد: اگر کشورهای خود فروخته عربی از استکبار نترسند و در مقابل آن ها بایستند می توانند جهان اسلام را تقویت کنند و صهیونیست و آمریکا را از از روی زمین بردارند و ریشه نفاق را بخشکانند./979/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات