۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۳۶۳۳۳
نمایشگاه مطبوعات؛

گفتمان سازی مهم‌ترین بحث در تحقق الگوی اسلامی پیشرفت است

کارشناس الگوی اسلامی پیشرفت گفتمان سازی را مهم‌ترین بحث در تحقق الگوی اسلامی پیشرفت دانست و بر نقش مهم حوزه های علمیه در این موضوع تأکید کرد.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا درهفتمین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالمجید خرقانی کارشناس الگوی اسلامی پیشرفت با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، در غرفه خبرگزاری رسا حاضر شده و با خبرنگاران این خبرگزاری به گفت‌و‌گو پرداخت.

وی الگوی اسلامی پیشرفت را یکی از مطالبات مهم رهبری دانست و گفت: الگوی پیشرفت از مطالبات 12 ساله رهبری است و ایشان در سال 85 این مساله را مطرح کردند و فرمودند که کشور نمی تواند بدون الگو اداره شود.

حجت الاسلام خرقانی افزود: ما در حال حاضر به مرحله ای رسیده ایم که ناکارآمدی الگوهای غربی در بحث اقتصاد خودش را نشان داده است و مسأله اقتصاد مقاومتی و مردمی مطرح شده، چون ناکارآمدی الگوهای غربی واضح است.

این کارشناس دینی تصریح کرد: رهبری فرمودند الگوی پیشرفت اسلامی ابتدا باید طراحی و سپس اجرا شود و تحقق پیدا کند که برای این موضوع نیاز به جرأت، جسارت و تلاش است.

وی گفتمان سازی در موضوع الگوی اسلامی پیشرفت را موضوعی مهم دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه خلأ جدی که در حال حاضر  با آن مواجه هستیم در بحث گفتمان سازی است و نیروهای انقلابی در این عرصه ضعیف عمل می کنند.

حجت الاسلام خرقانی تأکید کرد: الگوی اسلامی پیشرفت باید در چند لایه مورد بحث قرار گیرد چون این موضوع از مسائل تأسیسی انقلاب است و باید به صورت گفتمان سازی در سطوح مختلف جامعه؛ در بین مسؤولین، بین نخبگان حوزه و دانشگاه و عامه مردم مطرح شود.

وی ادامه داد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، الگوی اسلامی پیشرفت خاستگاه آن علوم اهل بیت است که این علوم در حوزه قم و حوزه های علمیه دیگر تنقیح شده و علمای بزرگوار ما از سالهای گذشته و حتی قبل از انقلاب درباره آن بحث کرده اند.

حجت الاسلام خرقانی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های اساسی حوزه های علمیه این است که درباره نیازهای فکری نظام و انقلاب حرکت جدی داشته باشد و موضوع الگوی اسلامی پیشرفت یکی از عرصه های مهم در این حوزه است و رسالت حوزه های علمیه، تبیین صحیح این الگو در همه حوزه ها مانند اقتصاد، سیاست، فرهنگ و دیگر عرصه ها است./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات