۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۳۶۰۲۳
نمایشگاه مطبوعات؛

رسالت رسانه‌های دینی ترویج مکارم اخلاق باشد

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان این که دین اسلام نگاه جامع الاطرافی به انسان دارد، گفت: رسانه ها باید با بیان جذاب و با رعایت اصل مخاطب شناسی آموزه های دینی را به جامعه انتقال دهند.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در پنجمین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

دکتر موالی زاده، در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، در گفت و گو با خبرنگار رسا با بیان این که رسانه ها نقش مهمی در جامعه دارند و هم از جامع تأثیر می گیرند و هم بر جامعه اثر می گذارند، اظهار داشت: هر چقدر که رسانه ها مطالب دقیقتری را منتشر کنند و به موقع به اطلاع مردم برسد نقش خود را بهتر ایفا کرده اند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور دقت و سرعت و انسجام مطالب را بسیار مؤثر دانست و گفت: رسانه هم آموزش می دهد و هم باعث رشد فکری جامعه می شود و هم به بینش افراد جامعه کمک می کند و اگر نشریه ای بتواند از مؤلفه های دینی به نحو مطلوبی استفاده کند مردم با آموزه های دینی بیشتر آشنا خواهند شد که یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی گفت: نسل جوان که نسل پویا و با نشاطی است و در عزاداری های مختلف عشق و علاقه خود به اهل بیت را نشان می دهند توانسته انددر عرصه های علمی و فرهنگی و اجتماعی منشأ اثر باشند.

موالی زاده افزود: اگر ما چارچوب های اخلاقی را بتوانیم در جامعه ترویج کنیم و به رشد مکارم و فضایل اخلاقی و انسجام و وفاق اجتماعی کمک کنیم گام بلندی برداشته ایم.

وی افزود: مطبوعات دینی اگر بتوانند از جذابیت لازم و مخاطب شناسی برخوردار باشند و مفاهیم دینی را بتوانند با بیان شیوا و جذاب و متناسب با مقتضیات زمان بیان کنند کار پسندیده ای است؛ ممکن است ظرف ها تغییر کنند ولی مظروف آنها یکی است و آن استفاده از مفاهیم و آموزه های دین است که با زندگی اجتماعی ما سازگار است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان این که جامه ایرانی جامعه متدین است و به آموزه های دین توجه زیادی دارد، گفت: ما باید تمسک جامه به قرآن و اهل بیت(ع) و اموزه های دینی را تقویت کنیم زیرا به سعادت دنیوی و اخروی جامعه کمک خواهد کرد.

وی با بیان این که دین ما نگاه جامع الاطراف به انسان دارد، خاطرنشان کرد: دین ما فقط به امور اخروی نمی پردازد بلکه برای زندگی مادی انسان و اجتماع انسانی و طبیعت به طور کلی برنامه دارد و ما باید بتوانیم با بهره گیری از آموزه های دینی با بیان جذاب و رعایت اصل مخاطب شناسی در این مسیر گام برداریم./843/پ201/س

ارسال نظرات