۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۳۵۹۰۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تحریم های ‌آمریکا تأثیری بر اراده ملت ایران نخواهد داشت

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آمریکایی ها فکر می کنند با تحریم می توانند مانع رشد و پیشرفت نظام اسلامی شوند، گفت: آنها باید بدانند که سخت اشتباه می کنند؛ چون پیشرفت های امروز کشورمان نیز در سایه همان تحریم های فلج کننده آنها به دست آمده است.
حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار مدیر و کارکنان جهان کشاورزی شهرستان قائمشهر به نقش مهم این سازمان تأمین نیازهای عمومی جامعه گفت: مجموعه فعالیت های جهاد کشاورزی محور رشد و توسعه کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در ادامه سخنان خود با بیان این که امنیت غذایی یکی از مهم ترین نیازها و مطالبات عمومی از دولت ها است، افزود: بخش مهمی از این رسالت بر عهده جهاد کشاورزی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که کشورمان از ظرفیت های ارزشمندی برای رشد و توسعه برخوردار است، خاطرنشان کرد: اگر از همه این ظرفیت ها به شیوه ای هدفمند بهره گیری شود به طور حتم بسیاری از مشکلات فعلی رفع خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که متأسفانه برخی مواقع نسبت به این ظرفیت های ارزشمند بی توجهی می شود، تصریح کرد: باید با مدیریت جهادی این ظرفیت ها را شناسایی و در مسیر اجرا قرار دهیم.

امام جمعه قائمشهر، رمز پیشرفت و توسعه کشورمان را در بهره گیری از ظرفیت های بومی دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا باید با کاهش واردات و وابستگی به دیگر کشورها در جهت احیاء ظرفیت های بومی تلاش کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که سیاست غربی ها  در برابر جمهوری اسلامی، وابسته کردن کشورمان در همه زمینه ها است، تصریح کرد: این در حالی است که یکی از اصول و سیاست های مهم انقلاب اسلامی قطع وابستگی به بیرون بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که کشوری می تواند مقتدرانه در عرصه های مختلف نقش آفرینی کند که وابسته به دیگران نباشد، خاطرنشان کرد: اگر امروز می بینیم کشورمان در عرصه های مختلف به پیشرفت های مناسبی دست پیدا کرده به دلیل عدم وابستگی به بیرون بوده است.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سیاست آمریکا و دیگر کشورهای غربی در برابر ایران وابسته نگه داشتن کشور به آنها بود، تصریح کرد: همین وابستگی های بی حد و حصر رژیم سابق به آمریکا و دیگر کشورهای غربی موجب عدم عقب ماندگی های بسیاری در حوزه های مختلف شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی همه این وابستگی ها قطع شد و استقلال به کشور بازگشت، بیان داشت: خوشبختانه نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه تحریم های یک جانبه غرب امروز به یک کشورهای مقتدر در عرصه جهانی تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که امام خمینی(ره) با آغاز نهضت انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی را به ملت بزرگ ایران هدیه داد، تصریح کرد: امروز در سایه همان روحیه خودباوری که امام راحل در ملت ایران زنده کرد به پیشرفت های خیره کننده ای در عرصه های مختلف دست یافتیم.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که نظام اسلامی از همان نخستین روز پیروزی انقلاب مورد تحریم ظالمانه غرب قرار گرفت، خاطرنشان کرد: با گذشت حدود چهار دهه از عمر این انقلاب، همچنان نظام سلطه این نظام را مورد تحریم قرار می دهد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آمریکایی ها فکر می کنند با تحریم می توانند مانع رشد و پیشرفت نظام اسلامی شوند، تصریح کرد: آنها باید بدانند که سخت اشتباه می کنند، چون پیشرفت های امروز کشورمان نیز در سایه همان تحریم های فلج کننده آنها به دست آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که آمریکایی ها نباید با ملت ایران اسلامی با زبان تحریم سخن بگویند، خاطرنشان کرد: این مردم 40 سال است که طعم تحریم ها را چشیده و با آن زندگی کرده و به همین دلیل توجهی به این گونه مسائل نخواهد داشت.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که تحریم ها تأثیری در اراده ملت ایران در رسیدن به قله های پیشرفت و تعالی نخواهد داشت، تصریح کرد: به طور حتم مردم کشورمان بار دیگر با وحدت و همبستگی تحریم های جدید آمریکایی ها را نیز خنثی خواهند کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مجموعه جهاد سازندگی در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز خدمات ارزشمندی به انقلاب و نظام اسلامی داشته است، خاطرنشان کرد: امروز نیز این مجموعه که به جهاد کشاورزی تغییر نام یافته رسالت سنگینی در مسؤولیت های محول شده بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی همچنین به مسأله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که امروز تنها راه پیشرفت و تعالی کشور تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: مسؤولان باید سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را به طور جدی در کشور اجرایی کنند.

امام جمعه قائمشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به این که کشورمان در حوزه اقتصادی آسیب پذیر است، افزود: مهم ترین راه جلوگیری از این آسیب پذیری اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حمایت از تولید داخل باید در اولویت نخست مسؤولان کشور قرار گیرد، تصریح کرد: با اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی، کشور در برابر هجمه های اقتصادی مصون خواهند ماند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات