۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۳۵۸۱۳
نمایشگاه مطبوعات؛

اولویت اصلی اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید ملی است

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: اولویت اصلی در اقتصاد مقاومتی، تقویت و گسترش تولید ملی است.
معاون سیاسی وزیر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، بیان کرد: اولویت در اقتصاد مقاومتی، تقویت و گسترش تولید ملی است و مردم باید در کنار دولت برای به تحقق رسیدن آن اهتمام بورزند.

معاون سیاسی وزیر کشور در رابطه با موفقیت و نقش آفرینی دولت جمهوری اسلامی ایران در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: برنامه اصلی دولت جمهوری اسلامی ایران در بخش اقتصادی، اجرای تمامی اصول اقتصاد مقاومتی بوده و ستادهای لازم برای تحقق این امر در استان ها تشکیل شده است.

جبارزاده تاکید کرد: محور حرکت دولت در تمامی استان ها، تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: طی فعالیت های انجام شده در سال های گذشته، مشکلات واحدهای تولیدی که به علت معضلات نقدینگی توان حضور در بازار را نداشتند، حل شده و تسهیلات سرمایه گذاری در اختیار آنان قرار گرفته است.

جبارزاده افزود: امسال، اولویت اقتصادی دولت، تولید ملی بوده است.

وی با اشاره به وجود کارگروه های رفع موانع تولید در استان ها، بیان کرد: کارگروه هایی برای رفع موانع تولید در استان ها تشکیل شده است که واحدهای صنعتی با مراجعه به آن ها می توانند موانع موجود، مسائل محیط زیست و صنایع، مشکلات بیمه و دارایی خود را پیگیری کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت: دولت از استان هایی با پتانسیل بالای صنعتی و کشاورزی، انتظار تولید ملی و ایجاد اشتغال دارد.

جبارزاده با بیان این که میانه سال زمان مناسبی برای ارزیابی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیست، گفت: اوایل سال ۹۶، کشور در فضای انتخاباتی قرار داشت و تمامی مسؤولان اقدامات خود را در راستای پیشبرد اقتصاد مقاومتی از شهریور ماه آغاز کرده اند.

به گزارش رسا، در نمایشگاه امسال ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰ دوهفته‌نامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منظقه‌ای و استانی)  و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی حضور دارند.

همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه نمایشگاه مطبوعات امسال حضور دارند.

گفتنی است؛ بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات روز جمعه (۵ آبان ماه) آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان نیز در مصلی تهران برپا خواهد بود./842/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات