۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۳۳۸۷۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

طلبگی فارغ التحصیلی ندارد

آیت الله عندلیب همدانی گفت: در مسیر طلبگی یکی از ابعاد تقوا این است که خود را هیچ گاه فارغ از تحصیل نداند و همواره خود را در معرض آموزش و تحصیل علم قرار دهد.
حجت الاسلام و المسلمین عندلیب زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله محمد عندلیب همدانی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در جلسه درس اخلاق که در مسجد حوزه علمیه آخوند همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت تقوا ابراز داشت: در کلام ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسن مجتبی(ع) بسیار به مساله تقوا تاکید و تقدم داده شده است.

وی افزود: امام حسن مجتبی(ع) در اهمیت بحث تقوا می فرمایند در ابتدا شما را به تقوای الهی و سپس به تفکر که پدر و مادر هر خیری است دعوت می کنم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم اظهار داشت: تفکر در رسیدن به تقوا بسیار مؤثر است چرا که با تفکر در حقیقیت انسانی و افعال روزمره کمک کرده تا در راه رسیدن به کمال حقیقی قدم بگذاریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: طلبه ها باید تقوای متناسب با صنف خود را رعایت کنند به این معنا که تقوا برای عموم جامعه ضروری است اما مسایلی مثل زی طلبگی در عالم روحانیت وجود دارد که در مورد عموم  لازم نیست.

آيت الله عندلیب همدانی بیان داشت: رکن اصلی در مسیر تقوای طلبگی نیت است یعنی همان گونه که سر بر سجاده نماز می گذاریم به همین منوال در کلاس درس با جهت تقرب به درگاه الهی حاضر شویم.

وی خاطر نشان کرد: کاری که در جهت رضای خدا و برای تقرب او انجام شود نشاط معنوی دارد و انسان از انجام آن بسیار خرسند و پویا خواهد بود چرا که آن عمل در حد کمالش انجام شده است.

آیت الله عندلیب همدانی گفت: در مسیر طلبگی یکی از ابعاد تقوا این است که خود را هیچ گاه فارغ از تحصیل نداند و همواره خود را در معرض آموزش و تحصیل علم قرار دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان افزود: تفکر در قرآن و روایات باید به طور تخصصی در حوزه های علمیه دنبال شده و تمامی امراض خود و جامعه را از سوی این دو گنجینه گران بها درمان کرد./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات