۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۵۳۲۰۱۴
نویسنده کتاب جهاد امام سجاد:

امام سجاد و صحیفه سجادیه وجه مشترک مذاهب اسلامی است

نویسنده کتاب «جهاد امام سجاد(ع)» گفت: با توجه به اختلافات همه مذاهب اسلامی در اجرای احکام شرعی اما مشترکات بسیاری نیز دارند که وجه مشترک آنان، وجود مبارک امام سجاد(ع) و کتاب معتبر صحیفه سجادیه است.
ابر اشک بر حسین علیه السلام / طرح امام سجاد علیه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام سید محمد رضا جلالی نویسنده کتاب «جهاد امام سجاد(ع)» عصر دوشنبه در هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، با بیان اینکه امام سجاد(ع) چهارمین امام معصوم(ع) ما شیعیان است، گفت: ائمه اطهار(ع) برای ادامه و تداوم دین مبارک اسلام و حفظ وصایای پیامبر (ص) در رابطه با دین بود سعی و تلاش زیادی کردند.

وی در ادامه افزود: تلاش برای حفاظت از کتاب الله و سلامت آن یکی از رسالت های ائمه اطهار(ع) است و برای تحقق این امر مهم تلاش فراوانی کردند و کتاب قرآن، کتابی مسلم و هدایتگر است.

نویسنده کتاب «جهاد امام سجاد(ع)» تصریح کرد: مسلمانان پس از شهادت سیدالشهدا امام حسین(ع) در عاشورا، نسبت به خلافت ناامید شدند، یزید در عهد خودش سه کار از جمله به شهادت رساندن امام حسین(ع) و 72 تن از یارانش، حمله به مدینه و هجوم به مکه و مقابله با ابن زوبیر و واقعه حرّه را انجام داد.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه پس از گذشت واقعه کربلا تا به شهادت رسیدن امام سجاد(ع) بیش از 30 سال طول کشید، افزود: برخی نقل می کنند که امام سجاد(ع) فقط مشغول به عبادت و گریه می شدند، نقل هایی ناصحیح است.

وی با اشاره به جایگاه بالای بسیاری از خطابه های امام سجاد(ع) تاکید کرد: تعمق در کلمه به کلمه کلام امام سجاد(ع) امری ضروری است چراکه این امام همام اقدامات بسیار بزرگی را پس از حادثه عاشورا انجام داد و سبب تغییر خلافت بنی امیه شد.

این نویسنده عراقی به دیدگاه اهل سنت درخصوص کتاب صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: این کتاب در میان اهل سنت نیز مورد تایید است، تا جایی که خود اهل سنت نیز این کتاب را به عنوان کتابی معتبر قبول دارند.

حجت الاسلام جلالی همچنین ادامه داد: کتاب رساله حقوق امام سجاد(ع) نیز بسیار مهم است و این کتاب انسان را به اخلاق و آداب و معاشرت فرا می خواند.

وی با تاکید کرد: اهل بیت و امام سجاد(ع) تنها منحصر به شیعه نیست بلکه به تمام مسلمانان و حتی بشریت تعلق دارد.

 نویسنده کتاب «جهاد امام سجاد(ع)» گفت: نویسندگان اهل سنت هم کتاب های بسیاری را درباره اهل بیت(ع) تالیف کرده اند.

حجت الاسلام جلالی در پایان گفت: با توجه به اختلافات همه مذاهب اسلامی در اجرای احکام شرعی اما مشترکات بسیاری نیز دارند که وجه مشترک آنان، وجود مبارک امام سجاد(ع) و کتاب معتبر صحیفه سجادیه است./851/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات