۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۵۳۱۴۷۱
در همایش زعیم ذوفنون؛

کتاب منظومه فکری آیت الله خامنه ای رونمایی می شود

به همت پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی همایش زعیم ذوفنون همراه با رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می شود.
منظومه فکری آیت الله خامنه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا نصیری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری همایش «زعیم ذوفنون» که عصر امروز شنبه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد با اشاره به برگزاری این همایش، گفت: همایش «زعیم ذوفنون» که با رونمایی از کتاب منظومه فکری آیت الله خامنه ای همراه است دوشنبه 24 مهرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات اسلامی از ساعت 15 الی 17 برگزار می شود.

نصیری با اشاره به جزییات این همایش، گفت: این همایش با قرائت قرآن از سوی قاری بین المللی حامد شاکرنژاد آغاز شده و پس از آن مراسم رونمایی از اثر انجام می پذیرد و پس از آن از  علی اکبر ولایتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کرده و پس از آن از سخنان حجت الاسلام والمسلمین رشاد بهره می بریم. پس از آن از حضور آقایان رهبر، احمدیان و حداد عادل استفاده برده و و در انتها در خدمت حجت الاسلام خسروپناه خواهیم بود.

وی افزود:این مراسم با حضور رؤسای دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجویان و برخی از علمای حوزه علمیه تهران برگزار می شود. سرپرست وزارت علوم ازجمله میهمانان این همایش هستند و همچنین برخی از طلاب و مدیران مدارس علمیه استان تهران نیز ازجمله مدعوین این مراسم هستند.

وی با اشاره به ملاقات با برخی از مراجع تقلید و ارائه اثر به آنان، گفت: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حجت الاسلام کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه چهارشنبه 26 مهرماه با آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله اعرافی و آیت الله جوای آملی دیدار و اثر را به آنها ارائه می کنند.


مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این اثر دارای جامعیت و البته یک دایره المعارف است و همچنین باید توجه شود که این کتاب یک جمع آوری ساده نیست، این کار با روش اجتهادی انجام شده است، امیدواریم مراکز دانشگاه و حوزوی از این اثر استفاده کنند، تاکنون در معرفی شخصیت رهبری اثر کاملی نداشتیم اما به نظر می رسد این کتاب این قابلیت را داشته باشد.

مهدی عباس زاده دبیر اجرایی همایش زعیم ذوفنون با اشاره به نهادهایی که در نشر این اثر و این همایش سهیم بودند، گفت: موسسه تنظیم و نشر آثار مقام معظم رهبری، مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران و فرهنگسرای گلستان در این همایش همکاری می کنند

وی افزود: در کنار همایش نمایشگاهی از آثار مرتبط از مقام معظم رهبری ارائه می شود، اثاری نیز از پژوهشگاه  و مرکز تنظیم و نشر آثار مقام معظم رهبری در این نمایشگاه ارائه می شود.
دبیر اجرایی همایش زعیم ذوفنون، گفت: این کتاب از مصادیق کار گروهی است که مدیر پروژه آن حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه هستند و از 23 محقق در این کتاب کمک گرفته شده است. اثر در دو جلد که شامل 2500 صفحه است به چاپ رسیده است. 

وی  با اشاره به منابعی که کتاب از آن استفاده کرده است، اظهار داشت: مجموعه مکتوبات، بیانیه ها و منشورات رهبری ازجمله منابعی است که در این کتاب از آن استفاده شده است.
عباس زاده با بیان اینکه کتاب درصدد پاسخ به سه سوال است، گفت: نظام فکری مطلوب از منظر رهبری در عرصه بینش، ارزش و منش چیست؟ اصول راهبری رسیدن به این نظام چیست؟ و نهادهای مرتبط با این نظام برای رسیدن به این هدف چه راهکارهایی را باید انجام دهند. 
وی در پایان، خاطرنشان کرد:  کتاب منظومه فکری ایت الله خامنه ای در چاپ دوم با همکاری دانشگاه آزاد تیراژ بهتری خواهد داشت و البته چاپ اول هزار نسخه است. امیدواریم در آینده ویراستی مناسب از کتاب از سوی پژوهشگاه انجام و منتشر شود./811/
پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات