۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۳۰۵۴۷

چند خبر کوتاه از خوزستان

همایش شعر عاشورایی«۷۲ پروانه» در هفتکل، تشکیل جلسه کارگروه اخلاق عمومی شورای فرهنگ عمومی استان، برگزاری روز بزرگداشت حافظ و برگزاری دوره تربیت مربی مهد قرآن در ۵ شهر خوزستان چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سومین همایش استانی شعر عاشورایی «72 پروانه» 22 مهرماه در شهرستان هفتکل به مناسبت ارج نهادن به مقام والای شهدای کربلا برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، به دنبال اعلام این فراخوان ۱۳۰ اثر از شاعران استان به دبیرخانه ارسال شد و طی روزهای آینده آثار منتخب معرفی خواهند شد.

گفتنی است، این همایش که برای سومین سال پیاپی برگزار می شود، در تاریخ 22 مهرماه اختتامیه آن پس از نماز مغرب و عشا در تالار ارشاد هفتکل یرگزار می شود.

لازم به ذکر است، این محفل ادبی با حضور مسؤولان استانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، میهمانانی از 9 شهر استان خوزستان و برخی استان همجوار همراه خواهد بود.

برگزاری روز بزرگداشت حافظ در اهواز

به مناسبت روز بزرگداشت حافظ همایش یک روزه‌ای از سوی انجمن حافظ پژوهان اهواز برگزار می ‌شود.

براساس این گزارش، این همایش روز پنج‌شنبه ۲۰ مهر ۹۶، ساعت ۱۹ در تالار اجتماعات شورای اسلامی شهر واقع در منطقه نیوساید اهواز برگزار خواهد شد.

گفتنی است، امسال در پانزدهمین نکوداشت حافظ، قرار است علاوه بر شعرخوانی، غزل‌های حافظ توسط سخنران برنامه دکتر زهرا نصیری شیرازی نقد و تفسیر شود.

لازم به ذکر است، در این همایش طلاب، دانشجویان و اساتید و نیز علاقه مندان به ادبیات می توانند شرکت کنند.

کارگروه اخلاق عمومی شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل جلسه داد

حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول دفاتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، در کارگروه اخلاق عمومی شورای فرهنگ عمومی استان که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، گفت: در شورای فرهنگ عمومی مساله ای که با آن مواجه هستیم عدم آگاهی مدیران جدید نسبت به رسالت و وظایف شوراست که باید این موضوع هر چند وقت یک بار که تغییرات مدیریتی حادث می شود، یادآوری شود.

 وی با بیان اینکه در جلسات شورا گاهی مسائلی مطرح می شود که دغدغه استان نیست و این مهمترین چالش شورای فرهنگ عمومی خوزستان است، افزود: شورای فرهنگ عمومی باید به سمت شان خودش که سیاستگذاری کلان و ارتقای تعالی فرهنگ عمومی استان است، حرکت کند.

مسؤول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، تصریح کرد: برای حل مشکلات فرهنگی استان نباید به اعضای حقوقی دل ببندیم بلکه در این راستا باید از نخبگان حوزه و دانشگاه و رسانه های استان، کمک گرفت.

 این مقام مسؤول به مقوله بومی گرایی، مهاجرت نخبگان، تواضع و فروتنی مدیران، سیاه نمایی و تخریب چهره استان، تابلوی استان و ... اشاره کرد و افزود: بسیاری از مواردی که در شورای فرهنگ عمومی مطرح می کنیم، می تواند به عنوان موضوع پایان نامه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه شود.

 برگزاری دوره تربیت مربی مهد قرآن در 5 شهر خوزستان

دوره تربیت مربی مهد قرآن در سطح استان از سوی سازمان دارالقرآن الکریم کشور برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، ۵ مرکز در استان به صورت نمونه این دوره را برگزار می‌کنند.

مؤسسات جامعةالنور اهواز، مؤسسه نورالایمان کارون، مؤسسه حضرت مریم(س) دزفول، مؤسسه قرآنی حجت خاتم(ص) ماهشهر و مؤسسه قرآنی بصیرت آبادان این دوره‌ها را در سطح استان برگزار می‌کنند.

لازم به ذکر است، این دوره آموزشی ده روزه پیش بینی شده و در اهواز از شنبه ۱۵ مهر با حضور استادان کشوری آغاز شده است./9453/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات