۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۲۹۱۶۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

جامعه باید براساس مکتب و فرهنگ حسینی ساخته شود

آیت الله کعبی گفت: باید جامعه را بر مکتب و فرهنگ حسینی بسازیم و عناصر ساخت یک جامعه حسینی، شناخت اسلام ناب محمدی، شناخت و ارتباط با ولایت الهی، آموختن مکتب اهل بیت براساس عمل نه شعار و نیز امر به معروف و نهی از منکر است.
آیت الله عباس کعبی

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به پیام روز عاشورا، اظهار داشت: پیام عاشورا برای جامعه امروزی پیام حضور در صحنه دفاع از دین و نیز دفاع از مکتب اهل بیت علیهم السلام است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: از دیگر پیام هایی که می توان از واقعه مهم و تاریخی عاشورا استخراج کرد، پیام دفاع و پایداری بر ولایت الهی است که همگان را ملزم به تبعیت از ولایت می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت روز عاشورا، ابراز داشت: اگر سقیفه رخ نمی داد، عاشورای حسینی و آن روز سرنوشت ساز هم شکل نمی گرفت.

مدیر مرکز علمی و فرهنگی امام حسین(ع) اهواز با تبیین شاخصه مهم بصیرت، بیان داشت: درس مهمی که ما باید از واقعه عاشورا بگیریم، درس بصیرت است و بصیرت خود را باید افزایش دهیم تا واقعه کربلا دوباره تکرار نشود.

آیت الله کعبی در ادامه اظهار داشت: باید جامعه را بر مکتب و فرهنگ حسینی بسازیم و عناصر ساخت یک جامعه حسینی، شناخت اسلام ناب محمدی(ص)، شناخت و ارتباط با ولایت الهی، آموختن مکتب اهل بیت براساس عمل نه بر اساس شعار و نیز امر به معروف و نهی از منکر است.

وی در پایان تصریح کرد: مقابله با منکرهای بزرگ مانند اشرافیت سیاسی، فساد اقتصادی و بدعت گذاری در دین از مهمترین منکراتی بود که در کنار غصب ولایت، سبب شد که واقعه عاشورا رخ دهد و امام حسین(ع) در قبال این منکرات تن به ذلت ندادند./9453/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات