۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۲۸۵۳۱
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:

جامعه حسینی نباید امر به معروف را ترک کند

استاد حوزه علمیه قم امر به معروف و نهی از منکر را مهم ترین دلیل قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: این فریضه هرگز نباید در جامعه اسلامی فراموش شود.
صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری ششمین روز محرم در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی بزرگداشت عاشورا و عبرت گیری از پیام های و آموزه های آن را ضروری دانست و گفت: مناسبت های مهم اسلام همانند غدیر، عاشورا و انتظار به یکدیگرگره خورده اند و باید پاس داشته شوند.

وی بر مقابله با تحریف حقیقت واقعه عاشورا تأکید کرد و افزود: متأسفانه امروز برخی تلاش می کنند که مردم را به مسائلی مشغول کنند که آن ها را از تفکر و تأمل درباره حقیقت عاشورا و فداکاری سیدالشهدا و اصحاب ایشان باز دارد که باید مراقب بود.

استاد حوزه علمیه قم امر به معروف و نهی از منکر را مهم ترین دلیل قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: وقتی امام حسین(ع) برای اصلاح دین اسلام و امر به معروف تمام هستی خود را فدا می کند نباید در جامعه اسلامی فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود.

وی ادامه داد: بر اساس روایات اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجب الهی ترک شود جای ارزش ها و ضد ارزش ها با یکدیگر عوض خواهد شد و در جامعه شاهد خواهیم بود که ضد ارزش به عنوان ارزش شناخته می شود از این رو باید امر به معروف را در جامعه احیا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با تأکید بر این که هرساله عزاداری ها باید باشکوه تر و با عظمت تر برگزار شود، ابراز داشت: بهترین جایی که انسان می تواند مال خود را صرف کند که ماندگار باشد برای عزاداری و در راستای اهداف مکتب امام حسین(ع) است.

وی عنوان کرد: شیعیان باید برای نشر معارف دینی، الهی و اهل بیت(ع) تلاش کنند که برگزاری با شکوه و عظمت مراسم های عزاداری امام حسین(ع) در این راستا بسیار اثرگذار خواهد بود و جامعه را بیشتر با اهل بیت(ع) آشنا می کند، بر اساس روایت امام حسین مصباح الهدی و کشتی نجات انسان ها است که نور این مصباح دل های انسان ها را روشن می کند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات