۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۲۸۴۸۷

همایش «احلی من‌العسل» در آستان مقدس حضرت معصومه برگزار شد

همایش بزرگ «احلی من‌العسل» با حضور پرشور نوجوانان عاشورایی در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت مصعومه(س) برگزار شد.
همایش احلی من العسل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همه ساله همزمان با سالروز شهادت حضرت قاسم بن الحسن(ع) همایش بزرگ «احلی من‌العسل» با حضور پرشور نوجوانان عاشورایی در سراسر کشور برگزار می شود.

این همایش پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، سید مهدی صادقی استاندار قم و حمید رضا دژاکام، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و معاونان آستان مقدس حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم حمیدرضا دژاکام، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به این که الگوبرداری از راه و سیره امام حسین(ع) از مهم ترین برکات ماه محرم در جامعه اسلامی است، گفت: شهادت حضرت قاسم بن الحسن(ع) بهترین بهانه برای معرفی الگوهای شاخص دینی به نوجوانان است.

وی با بیان اینکه نوجوانان عاشورایی با الگوبرداری از حضرت قاسم بن الحسن(ع) در مسیر اسلام راستین حرکت کرده و آینده این کشور را با اتکا به سیره اهل بیت(ع) به بهترین شکل ممکن رقم خواهند زد، تصریح کرد: راه و نام امام حسین(ع) همواره در میان دانش آموزان و در مدارس تداوم داشته و الگوهای اصیل عاشورایی به دانش آموزان نوجوان معرفی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با گرامی داشت یاد و خاطره دانش آموزان شهید، گفت: دانش آموزان در دوران دفاع مقدس اثبات کردند که دفاع از کیان سرزمین اسلامی سن و سال نمی شناسد و تربیت یافته مکتب امام حسین(ع) در هر سن و سالی برای دفاع از کیان اسلام و جانبازی در راه امام حسین(ع) آماده است.

دژاکام یادآور شد: اقتدای به سیره امام حسین(ع) به صورت عملی از اهدافی است که آموزش و پرورش در مدارس و در میان دانش آموزان دنبال می کند.

لازم به ذکر است، محفل عزاداری نوجوانان همچون سال های گذشته همه روز در رواق نوجوان (میدان آستانه، جنب درب ۱ حرم مطهر) از ساعت ۱۶ به مدت ۹۰ دقیقه برگزار می شود.

برگزاری محفل سخنرانی، برگزاری مراسم مداحی، پخش فیلم و کلیپ با موضوع دفاع مقدس و سیره شهدای دانش آموز، برگزاری حلقه های معرفت و قرائت زیارت عاشورا از جمله برنامه های این محفل عزاداری است.

همچنین در این محفل عزداری نوجوانان با شیوه های سنتی عزداری ابا عبدالله الحسین(ع) آشنا شده و به مسائل و موضوعات مورد نیاز نوجوانان در این مجلس عزا با محوریت شخصیت امام حسین(ع) از سوی کارشناسان مجرب دینی پاسخ داده می شود./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات