عاشورا حلقه وصل بعثت و غدير است
به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني پنجشنبه شب در مراسم عزاداري امام حسين(ع) كه در هيات حسيني مسجد بالا بازار كاشان برگزار شد، گفت: محرم بهار عاطفه و احساس و همراه شدن با كاروان امام حسين(ع)است.
وي افزود: كاروان اباعبدالله الحسين يك نمايشگاه بزرگي است كه همه خوبيها اوصاف ارزشمند از جمله شجاعت، ايثار، فداركاري، تواضع، احترام به ديگران، صفا و صميميت، عبادت، بندگي خدا در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته شده است.
حجت الاسلام حسيني با اشاره به اينكه كاروان امام حسين(ع) نمايشگاهي است كه براي تمامي اقشار مردم قابل بهره برداري است، گفت: دركاروان امام حسين(ع) پيرمردان مي توانند از پيرمردي مانند حبيب ابن مظاهر بهره ببرند و يا زنان مي تواند از زينب و ام كلثوم بهره بگيرند و يا جوانان مي توانند از حضرت علي اكبر وحضرت ابوالفضل بهره مند شوند، بنابراين كارواني است كه براي همه اقشار مردم، مصداق و نمونه دارد.
وي در ادامه به دلائل عزاداري براي امام حسين(ع) اشاره كرد و بيان اينكه در صدر اسلام شهداي بزرگي تقديم اسلام شدند اما براي هيچكدام از آنها سالگرد برگزار نمي شود، افزود: در جنگ احد حمزه سيد الشهدا با 70 نفر از يارانش به شهادت رسيد و يا در جنگ صفين عمار و ياران اميرمومنان به شهادت رسيدند، در جنگ جمل هزاران نفر انسان آزاده از ياران اميرمومنان(ع) به شهادت رسيدند اما براي هيچكدام مراسم سالگرد برگزار نمي شوددر حاليكه مراسم سالگرد براي شهادت امام حسين و يارانش همه ساله با شكوه تر از سال قبل برگزار مي شود.
حجت الاسلام حسيني با اشاره به اينكه هرچه فلسفه قيام و نهضت امام حسين(ع) است به همان اندازه نيز فلسفه عزاداري امام حسين(ع) مطرح است، گفت: عزاداري امام حسين(ع) براي اين است كه امام حسين(ع) براي مبارزه با ظلم و ستم و ادامه عدل و ترويج اسلام قيام كرد و به شهادت رسيد.
وي، ادامه داد: انبيای الهي و ائمه اطهار(ع) در زندگي خود مصيبت وسختي زيادي ديدند اما همه سختي ها و مصيبت هاي ائمه اطهار(ع) سبب نمي شود آنها از ياد اباعبدالله الحسين(ع) غافل شوند و اگر تاريخ را بررسي كنيد متوجه مب شويد تمام انبيا و امامان معصوم با همه مصيبت هايي كه داشتند اما سفارش مي كنند به ياد مصيبت هاي امام حسين(ع) باشيد و عزاداري امام حسين(ع) را سفارش كرده اند.
رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان يادآور شد: محرم و عاشورا به اندازه اي مهم است كه در همه ماه هاي قمري و مناسبتهاي مذهبي زيارت عاشورا قرائت مي شود و محرم و عاشورا مطرح است از جمله در شب عيد غدير و شب قدر كه ثواب قرائت زيارت عاشورا امام حسين(ع) در شب قدر برابر با مصافحه كردن با 124 هزار پيامبر است.
به گفته وي خيلي از مناسبتهاي ماه قمري زيارت امام حسين(ع) يك پايه و يك اصل است و تأكيد اهل بيت عصمت و طهارت است.
حجت الاسلام حسيني در ادامه با اشاره حملات گسترده دشمن به تشيع در فضاي مجازي، اظهار داشت: امروز گوشي هاي هوشمند شبهات زيادي را در رابطه با عزاداري و سينه زني و حضور جوانان و نوجوانان در هيئات مذهبي در فضاي مجازي مطرح مي كنند.
وي افزود: ائمه معصومين در ر ابطه با امام حسين يك حساب ويژه اي بازكرده اند كه بيانگر اين نكته مهم است كه بايد ابتدا امام حسين(ع) را شناخت و در ادامه به امام حسين متصل شد تا پاسخ قوي براي شبهاتي كه امروز در فضاي مجازي و گوشي هاي همراه هوشمند براي نوجوانان و وجوانان مطرح مي شود داشت.
رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان گفت: تمام ائمه اطهار(ع) نور هستند اما خداوند يك حساب ويژه اي براي امام حسين(ع) بازكرده است كه چنين امتيازي براي ديگران نيست.
حجت الاسلام حسيني فلسفه عزاداري امام حسين(ع) را استمرار حيات اسلام دانست و گفت: عزاداري براي امام حسين(ع) به معناي آشنا شدن با اهل بيت(ع) است كه اهل بيت(ع) نيز سمبل يك انسان كامل هستند و ما نيز آمده ايم تا به كمال برسيم و براي رسيدن به كمال، اهل بيت بهترين الگو است.
وي در ادامه تجليل از كربلا و عاشورا را تجليل از اصل اسلام خواند و ادامه داد: تجليل و تحليل عاشورا همان رسيدن به اسلام است، ازاين رو خداوند در قرآن مي فرمايد ما شما را براي رسيدن به كمال خلق كرديم و رسيدن به كمال از طريق اسلام است.
مدير حوزه علميه كاشان از بعثت و غدير و عاشورا و ظهور امام عصر(عج) به عنوان چهار ركن مهم در دين اسلام نام برد و گفت: بعثت بدون غدير معنا ندارد و امروز بعثت داعش بدون غدير است.
حجت الاسلام حسيني عاشورا را حلقه وصل بعثت و غدير و ظهور امام زمان دانست و افزود: پيامبر اكرم(ص) مظهر بعثت و اميرمومنان(ع) مظهر غدير است و اگر اين چهار اصل در كنار يكديگر قرار گرفتند دين كامل است، از اين رو در فراز هاي ابتداي زيارت عاشورا مطالبي در رابطه با بعثت و غدير بيان شده است.
رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان افزود: اگر دين پيامبر، قرآن، واجبات، نماز و روزه داشته باشد اما ولايت و امامت را نداشته باشد كامل نيست و ناقص است./1307/پ۲۰۲/ب۱