۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۲۷۰۳۹
سرلشگر باقري در مراسم پيشكسوتان دفاع مقدس:

سخنان ترامپ ترقه اي بيش نيست/ كردستان عراق نبايد به همه پرسي برود

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح در واكنش به سخنان ترامپ در سازمان ملل گفت: حرف هاي ترامپ ترقه اي بيش نيست، او بايد از ارتش خود بپرسد كه در چه وضعي هستند، امروز قدرت ما در منطقه بالا است.
باقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، سرلشگر محمد باقري رييس ستاد كل نيروهاي مسلح ظهر امروز در مراسم نكوداشت پيشكسوتان دفاع مقدس كه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به اينكه در دوران جنگ علاوه بر ارتش و سپاه پاسداران، نيروهايي همچون جهاد سازندگي، ژاندارمري، كميته و نيروهاي بسيج و همچنين آحاد ملت حضور داشتند، اظهار داشت: ما بايد قدردان پيشكسوتان دفاع مقدس باشيم.

وي ادامه داد: امسال ايام هفته دفاع مقدس با ايام محرم همزمان شده است و بدانيد كه آرمان هاي محرم در پيش برد اهداف ايران بسيار تاثيرگزار بوده است، وقتي رزمندگان ما عمليات داشتند با توسل به امام حسين(ع) و شهداي كربلا وارد ميدان مي شدند.

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح تاكيد كرد: هر واقعه اي اگر درست مورد بازگويي قرار نگيرد مي تواند زيان بار باشد، حادثه كربلا كه موجب زنده نگه داشتن اسلام شده است در يك نيم روز اتفاق افتاده و تاريخ را در بر گرفته است، امروز با ذكر آن ايام عاملي براي ابقاء دين شده ايم، آنچه در قرآن بارها بيان شده اين است كه هميشه وقايع را بايد تكرار كنيد تا فراموش نشود.

سرلشگر باقري يادآور شد: دفاع مقدس هم چنين وضعيتي را دارد، چنانچه تاريخ جنگ و انقلاب مكرر و درست بيان نشود قطعا با حوادث نادرست تاريخي مواجه مي شود، اگر واقعيت هاي جنگ سينه به سينه به آيندگان و مسلمانان جهان گفته نشود قطعا با انحراف و تحريف مواجه مي شود، پس وظيفه ما اين است كه با ذكر شهداء و يادآوري دفاع مقدس و بيان شجاعت هاي آن دوران ياد و خاطره آن زمان را زنده نگه داريم.

وي افزود: دفاع مقدس تهاجمي بود كه جهان استكبار با محاسبه دقيق و برنامه ريزي آن را به انجام رساند، از قبل از پيروزي انقلاب اسلامي كه طليعه موفقيت شكل گرفت دشمن به دنبال شكستن اين پيروزي بوده است، همسر شاه در پاييز ٥٧ با تيمي به عراق سفر كرده و از صدام اين نكته را گرفتند كه با تانك ها به خيابان برويد و مردم را در خيابان بكشيد تا عقب نشيني كنند.

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح ابراز داشت: آيزنهاور به ايران آمد تا ارتش را تحريك كند تا مردم را بكشند و انقلاب را به عقب برانند، اما ارتش ما با آگاهي با موضوع برخورد كردند، پس از انقلاب هم گروه هاي تروريستي و منافقين تلاش كردند كشور را به زانو در بياورند اما با هدايت هاي امام راحل و شجاعت مردم كشور نجات پيدا كرد.

سرلشگر باقري بيان كرد: پس از انفاقات داخلي؛ كشور با يك تهاجم از سوي عراق مواجه شد، اين در حالي است كه نيروهاي نظامي ما قدرت آنچناني از نظر تسحيلات نداشت، در مقابل عراق با ٥٦ لشگر و ٦٠٠ هواپيما نظامي در كنار تسحيلات شيميايي به ما حمله كردند، در آن زمان كل دنيا هرچه داشت در اختيار صدام گذاشتند، ما در اين شرايط با داشتن يك رييس جمهور بي كفايت چون بني صدر حتي دسترسي به سيم خاردار هم نداشتيم.

وي اضافه كرد: در اين زمان ملت ما در مقابل آمريكايي كه دائما دم از حقوق بشر مي زند اما مقابل حقوق بشر اقدام مي كردند ايستادند، مردم ما در جنگ به صورت داوطلبانه وارد كار شدند و سپاه و ارتش جان تازه اي گرفت و با پشتيباني جهاد سازندگي ايستادگي كرديم، ما بيش از ٣٠٠ عمليات آفندي در زمان جنگ داشتيم كه بسيار سخت است.

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: نيروي دريايي و زميني، نيروي انتظامي و نيروي هوايي ما فرق العاده در جنگ عمل كردند، ما در گذشته چگونه بوديم و بايد ديد امروز چه شرايطي داريم، ما امروز در مركز ناامني دنيا هستيم اما امن ترين كشور هستيم، اينها را مديون شهداء و رزمندگان آن دوران هستيم، به گفته آيت الله جوادي آملي اگر دشمنان ما باروت و اسلحه دارند ايمان و تقوا و خدا ندارند و جبهه اي كه خدا در آن است حتما پيروز خواهد بود.

سرلشگر باقري با اشاره به اظهارات ترامپ در سازمان ملل گفت: امروز يك پول دار بيايد در سازمان ملل هرچي دلش بخواهد درمورد ايران بگويد بداند كه فايده اي ندارد، حرف هاي ترامپ ترقه اي بيش نيست، او بايد از ارتش خود بپرسد كه در چه وضعي هستند، امروز قدرت ما در منطقه بالا است.

وي در مورد نامه ي امام راحل به پيشكسوتان در تاريخ ٢٦/٦/٦٧ تصريح كرد: امام راحل فرمودند در پايان قريب ٨سال جنگ كه تماميت ارضي حفظ شده است نمي دانم با چه زباني احساس خويش را به سربازان بيان كنم، اگر تمام ذخائر دنيا را در كف شما بگذارم قابل تقدير نيست و در همين جا از ارتش، سپاه پاسداران، نيروي انتظامي تشكر مي كنم كه از كشور حفاظت كردند.

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح عنوان كرد: پس از افغانستان و عراق؛ آمريكا اعلام كرد هدف ما ايران است، بعد از مدتي فهميدند كه بوش پسر حرف هاي بيهوده زده است و قدرت ايران بيش از آن چيزي است كه آنها تصور مي كنند.

سرلشگر باقري تاكيد كرد: دفاع مقدس همچون عاشورا براي ما يك دانشگاه شد، اگر بخواهيم درس هاي اين دانشگاه را بيان كنيم بسيار مفصل است، در اين دانشگاه اتكاء به قدرت خداوند اولين درس است، از اين رو همه ما بايد تلاش كنيم از چشمه الهي امام راحل ذره اي را بچشيم.

وي اظهار كرد: امروز عراق به خاطر نداشتن يك رهبر دچار تزلزل شده است، كردستان عراق امروز نبايد همه پرسي شود، ايران به خاطر داشتن ولي فقيه و يك رهبر آگاه از همه گذرگاه هاي سخت عبور مي كند، نمونه آن فتنه٨٨ بود كه با حضور رهبري دفع شود.

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح در مورد مدافعين حرم بيان داشت: امروز كه همه مسابقه دنياطلبي دارند خيلي سخت است كه از همه چيز دست كشيده و براي دفاع از حرم به ميدان نبرد رفت، اين درس از دفاع مقدس ما آمده است، جوانان ما در نيروهاي مسلح دائما با نامه هاي خود ما را تحت فشار مي گذارند كه به سوريه بروند و اين عزت ما است.

سرلشگر باقري تصريح كرد: امنيت مرزهاي ما امروز با شهرهاي بزرگ تفاوتي ندارد و همه چيز به شكل خوبي در جريان است، وقتي رهبري از اقتصاد مقاومتي سخن مي گويند به اين معنا است كه اگر هواپيما در تحريم به ما داده نمي شود مشكلي نيست ما خودمان با اتكاء به دانش داخلي آن را مي سازيم و از كشور خود دفاع مي كنيم.

وي در پايان گفت: در هيچ بخش نظامي مشكلي نداريم، ما نيت بازدارندگي را در امنيت كشور داريم، به همين منظور به دنبال صرف كردن كل منابع براي ساختن تسحيلات نيستيم، البته نبايد فرانوش كرد كه مشاركت همگاني در دفاع مقدس ما بسيار خوب بود، ملت ما هرچه داشتند در زمان جنگ به جبهه دادند، مردم ما در زمان جنگ اسير دنياطلبي نشدند./٨١٦/201/ص

ارسال نظرات