۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۲۷۰۲۷
رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

مدافعان حرم جلوه تازه ای از عظمت حضرت زینب را به تصویر کشیدند

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: شهدای مدافع حرم در روزگار ما اجازه ندادند که حتی یک آجر از بارگاه حضرت زینب(س) کم شود، آن ها شیعیان مخلص و ارادتمندان به تمام معنا نسبت به خاندان عصمت و طهارت بودند که جلوه دیگری از عظمت حضرت زینب(س) را به تصویر کشیدند.
حجت الاسلام گنابادی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی پیش از غروب چهارشنبه در چهارمین یادواره «لشکر فرشتگان» که در محل مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) پارک ملت مشهد برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: ماه محرم و صفر و عزاداری برای سیدالشهدا(ع) جلوه ای از حرارتی است که در دل های ارادتمندان به آن حضرت وجود داشته و در عرصه های مختلف ظهور و بروز پیدا کرده است.

وی برگزاری همایش «لشکر فرشتگان» را تجلیل از عاشوراییان زمان دانست و گفت: یکی از تابلوهای زیبای عاشورا، تابلوی وجود حضرت زینب(س) است که هر میزان از زوایای مختلف به آن نگاه شود، باز هم سرمشق های فراوانی در آن وجود دارد که هنوز کشف نشده است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: ما عزت، استقلال، سربلندی و تداوم ارزش های خود را مدیون وجود خانواده شهدای مدافع حرم هستیم که تصویرگران بسیار ارزشمندی از تابلو حضرت زینب(س) بودند. حضرت زینب شخصیتی بودند که پدر، مادر، برادران و فرزندان ایشان به شهادت رسیدند اما با تمام این احوال هیچ گاه همراهی با امام زمان خود را ترک نکردند و لحظه به لحظه در میدان حاضر بودند.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: روزی که کاروان اسرای اهلبیت وارد شام شد، جسارت ها و اهانت هایی به ایشان شد اما شهدای مدافع حرم در روزگار ما اجازه ندادند که حتی یک آجر از بارگاه حضرت زینب(س) کم شود. آن ها شیعیان مخلص و ارادتمندان به تمام معنا نسبت به خاندان عصمت و طهارت بودند که جلوه دیگری از عظمت حضرت زینب(س) را به تصویر کشیدند.

وی یادآور شد: بسیاری از شهدای مدافع حرم بودند که حتی نتوانستند یک بار به زیارت بارگاه آن حضرت مشرف شوند. به تعبیر یکی از فرماندان ارشد منطقه، لشگر فاطمیون دو غربت را تجربه کردند؛ یکی در زمان زندگی و دیگری در هنگام شهادت؛ اما هیچ گاه لباس دفاع از ولایت را کنار نگذاشتند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد در پایان با بیان این که «شیعیان با محبت اهلبیت و فرهنگ شهادت در انتظار منجی اصلی، یعنی امام زمان(عج) هستند»، ابراز امیدواری کرد شیعیان در زیر پرچم ولایت ایشان گام اصلی را برای نابودی استکبار جهانی بردارند./820/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات