۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۲۶۷۹۴
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

مراسم عزاداری محرم رمز ماندگاری اسلام و شیعه است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با بیان اینکه پاسداشت قیام کربلا و گرامیداشت نهضت عاشورا ازجمله افتخارات مردم ایران است، گفت: مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) رمز ماندگاری اسلام و شیعه است.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، امروز در جمع شماری از روحانیان اعزامی به مراسم دهه نخست ماه محرم، اظهار کرد: از آنجا که وظیفه خطیر روحانیان در تبلیغ، تبیین سبک زندگی اسلامی است؛ بنابراین مبلغان باید تلاش کنند سبک زندگی اسلامی باید در بین مردم فرهنگ‌سازی و نهادینه شده و نگذارند الگوها و سبک‌های غربی بر ما تأثیرگذار باشد.

وی تبلیغ دین مبین اسلام را رسالت طلاب و مبلغان دانست و افزود: دین و آگاهی بخشی به مردم به جامعه حیات و روح می‌دهد؛ ازاین‌رو عمده کار مبلغان تبلیغ دین اسلام است.

حجت‌الاسلام قدیمی با اشاره به آسیب‌شناسی فرهنگی و اجتماعی موجود در جامعه گفت: امروز در جامعه ارزش اخلاق کم شده و مردم نسبت به احکام دینی کم‌اطلاع هستند که همین امر در افزایش جرائم و آسیب‌های اجتماعی مؤثر بوده است.

وی با بیان اینکه تبلیغ می‌تواند در کاهش جرائم اجتماعی بسیار مؤثر باشد، افزود: طلاب باید از فرصت تبلیغی محرم برای کاهش جرائم اجتماعی و آسیب‌های اخلاقی در جامعه استفاده کرده و در برابر تهاجم دشمن اقدام مؤثری داشته باشند.

حجت‌الاسلام قدیمی در ادامه اظهار کرد: بزرگ‌ترین تکیه‌گاه مسلمانان و به‌ویژه ایرانی‌ها در هر مبارزه‌ای با ظلم و ستم در هر کجای جهان، الگوبرداری از قیام امام حسین (ع) در کربلا است.

وی با بیان اینکه محرم و صفر ماه‌های بیداری مردم است، گفت: قیام امام حسین (ع) درسی است از تاریخ اسلام که تا باطل وجود دارد در وجود هر مسلمانی آگاهی را به ارمغان خواهد آورد.

حجت‌الاسلام قدیمی با اشاره به اینکه محرم ماه حزن و اندوه ما شیعیان در مظلومیت سالار شهیدان است، ادامه داد: محرم ماهی است که نوه پیامبر (ص) با وجود قلیل بودن نیروهایش برای احیای دین از خود گذشت تا اسلام و دین خدا زنده بماند.

وی تصریح کرد: پاسداشت قیام کربلا و گرامیداشت نهضت عاشورا ازجمله افتخارات مردم ایران بوده و مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) رمز ماندگاری اسلام و شیعه است./9314/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات