۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۲۶۶۳۳
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی:

شهید حججی، شهید شاخص هیأت‌های مذهبی است

حجت الاسلام روحانی نژاد گفت: فعالیت های مداحان و مبلغین در ماه محرم باید در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش معرفت دینی جامعه باشد.
حجت الاسلام روحانی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در نشست خبری که امروز ۲۸ شهریور ۹۶ در سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت قرارگرفتن در آستانه ماه محرم برگزار شد، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی ماهیتاً سازمانی فرهنگی و تبلیغی است که در طول سال فعالیت‌های فرهنگی زیادی را با بهره‌گیری از ابزارها و فناوری‌های نوین انجام می‌هد. یکی از مناسبت‌هایی که سازمان تبلیغات اسلامی در آن فعال است، برگزاری مراسم‌های ماه محرم است.

وی افزود: بیش از ۴۲۰ دفتر از دفاتر از سوی این سازمان در سراسر کشور مشغول برنامه ریزی و فعالیت برای ایام عزاداری امام حسین‌(ع) هستند. یکی از کارهای این سازمان ارزیابی و بررسی هیأت های مذهبی است تا به آنها مجوز و شناسه خدمت ارائه کند؛ افزون بر این تمدید مجوزها را نیز به عهده دارد.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ابراز داشت: از سوی این سازمان در یک سال اخیر سامانه ای به نام "طوبی" شکل گرفته است که در آن همه اطلاعات مداحان و هیأت های مذهبی گردآوری شده است، تاکنون اطلاعات ۲۱ هزار و ۹۹۴ هیأت مذهبی و اطلاعات ۵۱ هزار و ۱۶۴ مداح در این سامانه جمع آوری شده است که پس از تأیید نهایی کد شناسه دریافت می‌کنند.

وی در ادامه ابراز داشت: از سوی کد شناسه خدمت هر مداحی با این کد شناخته شده و می تواند از سازمان تبلیغات اسلامی خدمات دریافت کند، همچنین تا پایان سال اطلاعات ۷۰ درصد از هیأت ها و مداحان در این سامانه ضبط خواهد شد و به این ترتیب سامانه "طوبی" ویترین خدمات دولت شود.

حجت الاسلام روحانی نژاد با بیان اینکه برای مداحان و مبلغان همایش توجیهی در ۴۲۰ دفتر برگزار می‌شود، گفت: هزینه این همایش ها از سوی دولت نبوده و از سوی مشارکت های مردمی تأمین می شود.

وی افزود: در این همایش ها مسائلی مانند اخلاص در تبلیغ و مردم مداری، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بصیرت افزایی، تأکید بر تحکیم خانواده، تبیین درس های حسینی و پرهیز از خرافات و موهومات مطرح می‌شود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه شعار سازمان تبلیغات برای عزاداری امسال "سبک زندگی حسینی" است، گفت: ۳۰ موضوع محوری از سوی کارشناسان و پژوهشگران به مبلغان ارائه شده تا آنها در سخنرانی های خود به این موضوعات توجه داشته باشند. تاکنون ۵۳ هزار مبلغ به مناطق اعزام شده اند که ۱۸ هزار نفر آنها در دستگاه های دولتی، شرکت ها و موسسات فعال هستند.

وی ابراز داشت: استقرار و فعالیت رسمی مبلغان از ۳۰ شهریور آغاز شده و تا ۱۳ مهرماه در سراسر کشور ادامه خواهد داشت و برای ارزیابی فعالیت های مبلغان نیز گروه های ارزیابی در محل ها حاضر می شوند تا فعالیت های مبلغین را رصد و بررسی کنند.

حجت الاسلام روحانی نژاد با بیان اینکه یکی از اموری که به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است تولید محتوا برای مراسم و جلسات ماه محرم است، گفت: مداحان و مبلغان باید مواظب باشند تا دشمن بر ساختار موضوعات آنان آسیب وارد نکند، همچنین فعالیت های مداحان و مبلغین باید دلیلی برای کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش معرفت دینی جامعه باشد.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه بیان داشت: دو مجموعه سازمان چاپ و نشر بین‌الملل سازمان تبلیغات و موسسه ادبیات هلال، برای مداحان و حیات مذهبی تولید محتوا دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل همزمانی ایام دفاع مقدس با محرم طبعاً عزاداری امسال پرشورتر از سال های گذشته خواهد بود در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی، شهید محسن حججی را به عنوان شهید شاخص هیأت های مذهبی معرفی می‌کند./966/پ202/ب1

ارسال نظرات