۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۲۶۰۹۳

سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی آغاز شد

مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیران مدارس علمیه در حوزه علمیه صادقیه تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی امروز با حضور نماینده ولی فقیه و رییس شورای عالی حوزه علمیه استان و همچنین مدیران مدارس در حوزه علمیه تاریخی صادقیه تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در این مراسم با ارائه گزارشی از روند فعالیت های آموزشی و پژوهشی مدارس علمیه استان اظهار داشت: از امروز 13 حوزه علمیه خواهران استان در سطوح دو و سه فعالیت آموزشی خود در سال تحصیلی 96-97 را آغاز می کنند.

وی با بیان این‌که تنها یک مدرسه علمیه عالی سطح سه خواهران در استان فعال است، خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه الزهرای تبریز پذیرای علاقه‌مندان به تحصیل در سطح سه است که به دلیل مسافت طولانی طلاب شهرستانی، امکان اقامت و تحصیل در تبریز برای آنان مقدور نیست.

حجت الاسلام مسعود‌نیا با اشاره به این‌که به دنبال راه‌اندازی مدرسه علمیه خواهران سطح سه در شهرستان خسروشاه هستیم، تصریح کرد: با آغاز فعالیت این مرکز که با حمایت خیرین همراه است؛ ضمن ارتقای ظرفیت پذیرش طلبه در سطوح عالی، برخی از طلاب شهرهای همجوار نیز می توانند برای ادامه تحصیل به خسروشاه مراجعه کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که امسال مدرسه علمیه خواهران در شهرستان بستان‌آباد نیز برای نخستین بار پذیرش طلبه داشته است، افزود: سیاست اصلی شورای عالی حوزه علمیه استان گسترش و توسعه مدارس علمیه خواهران است و در این زمینه دست یاری به سوی خیرین دراز می کنیم.

وی با بیان این‌که تعداد مدارس علمیه خواهران آذربایجان شرقی و تبریز در مقایسه با تعداد مدارس فعال در شهرهایی مانند اصفهان، مشهد و تهران بسیار اندک است، گفت: این در حالیست که استان آذربایجان شرقی با جمعیت چند میلیونی بایستی بیش از 60 مدرسه علمیه خواهران داشته باشد./935/پ202/ب1

ارسال نظرات