۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۲۴۷۷۰

مراسم آغاز سال تحصیلی مؤسسه امام صادق برگزار شد

آیین افتتاحیه سال تحصیلی مؤسسه امام صادق(ع) با سخنرانی آیت‌الله سبحانی و حضور مسؤولان، اساتید و طلاب این مرکز تخصصی برگزار شد.
حجت الاسلام حسن ترکاشوند مؤسسه امام صادق(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مؤسسه امام صادق(ع)، امروز با سخنرانی حضرت آیت‌الله سبحانی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی بهبهانی مدیر این مرکز و حضور مسؤولان، اساتید و طلاب این مرکز تخصصی در سالن اجتماعات این مؤسسه برگزار شد.        

حجت الاسلام حسن ترکاشوند، معاون آموزش مرکز تخصصی کلام اسلامی مؤسسه حضرت امام صادق(ع) در حاشیه این مراسم در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این که مرکز تخصصی کلام اسلامی از سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرده است، ابراز داشت: مرکز تخصصی کلام زیر نظر مؤسسه امام صادق(ع) و تحت اشراف حضرت آیت‌الله سبحانی است.

وی عمده فعالیت این مرکز را آموزش مباحث کلامی و اعتقادی در سطوح مختلف معرفی و خاطرنشان کرد: این مرکز تخصصی قریب به 26 سال است که در سه سطح دو، سه و چهار دانش‌پژوه می‌پذیرد و در حال حاضر 285 نفر در 12 دوره در حال تحصیل در این مجموعه هستند.

حجت الاسلام ترکاشوند اظهار داشت: این مؤسسه برای سال تحصیلی 96 – 97 برای سطوح دوم و سوم 120 نفر در سه رشته کلام مقارن، کلام جدید و نقد وهابیت پذیرش داشته است.

وی افزود: آزمون سطح چهار و دکتری این مؤسسه نیز برگزار شده است و در هفته‌های آینده از میان برگزیدگان، مصاحبه‌های علمی برگزار خواهد شد تا 6 نفر برای دوره تحصیلی سطح چهار پذیرش شوند.

معاون آموزش مرکز تخصصی کلام اسلامی مؤسسه حضرت امام صادق(ع)، ابراز داشت:‌ این مؤسسه با گذشت 26 سال از آغاز فعالیت خود، بیش از هزار و 200 فارغ التحصیل داشته است که اکنون در مراکز مختلف حوزوی و دانشگاهی مشغول به فعالیت‌های علمی و پژوهشی هستند.

وی برگزاری مباحث کلامی و اعتقادی در مناطق مختلف کشور را ضروری ارزیابی و خاطرنشان کرد: این مجموعه بر اساس ارزیابی، ظرفیت‌سنجی و نیازسنجی‌های انجام شده چندین شعبه در شهرستان‌های مختلف راه‌اندازی کرده است که از جمله آن می‌توان به جهرم، رودان، شهرکرد، ملایر، کاشان، بوشهر و گرگان اشاره کرد که تحت نظر این مرکز در حال فعالیتند.

حجت الاسلام ترکاشوند با اشاره به پیشنهاداتی که حضرت آیت الله سبحانی در آیین آغاز سال تحصیلی ارایه کرد، گفت: پیشنهاد اولیه در رابطه با نام‌گذاری روز علم کلام اسلامی، از سوی مؤسسه حضرت امام صادق(ع) بوده است که با تأیید و پذیرش آیت‌الله سبحانی همراه شد تا روز بزرگداشت شیخ مفید با نام روز علم کلام اسلامی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ثبت شود و بی‌تردید در مورد سایر پیشنهادات آیت‌الله سبحانی به صورت جدی پیگیری خواهد شد./878/پ۲۰۲/ی

اکتای بهمنی
ارسال نظرات