۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۵۲۴۰۰۳
مدیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی:

فرمان «آتش به اختیار» باید جدی گرفته شود

آیت الله مصباح یزدی فعالیت در عرصه فرهنگی را مهمترین وظیفه روحانیت دانست و بر جدی گرفتن دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر «آتش به اختیار» در عرصه فرهنگی تأکید کرد.
دیدارخادمان هيات سراسرکشور با آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) که عصر یک شنبه در سالن اجتماعات این مؤسسه برگزار شد پی بردن انسان به این که برای چه به وجود آمده است را مهم ترین مسأله در آغاز زندگی دانست و افزود: اکثریت مردم دنیا از این مسأله غافل هستند و تفکر نمی کنند برای چه خلق شده اند؛ در صورتی که بدانیم برای چه خلق شده ایم باقی مسائل زندگی برطرف می شود.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با طرح سؤالی مبنی بر این که چگونه باید برای سؤال «علت خلقت انسان»، پاسخ اطمینان بخشی پیدا کرد، گفت: به صورت مبهم پاسخ این سؤال را می دانیم و در قرآن کریم نیز پاسخ آن بیان شده است اما این کافی نیست بلکه باید به نتیجه قطعی دست پیدا کرد به گونه ای که وجدان قانع شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: پس از آن که متوجه شدیم دارای مسؤولیتی هستیم حال ابزار این حرکت مسؤولانه چیست؟ اختیاری که به انسان داده شده است برای انتخاب است و برای این انتخاب نیز باید جواب پس داد.

وی اضافه کرد: باید خدا را شکر کرد که از میان میلیاردها انسان،مسلمان شیعه انقلابی، راه درست را پیدا کرده اند و خدا را شاکریم که ما جزء این گروه هستیم؛ حال ما چه مسؤولیتی داریم و چگونه باید عمل کرد؟ نسبت به خود، خانواده، شهر، کشور و دنیا در مقابل جهال سفیه شیطان که پرده از روی سفاهت خود برداشته اند چه باید کرد؟ به ویژه در زمانی که خداوند به دست یک مرد خدا به ما عزت داده است پس از ذلتی که ارزش ما را از سگ آمریکایی ها کم تر می دانستند، حال ما در مقابل این نعمت چگونه باید شکر خدا را به جا آوریم، این خود نیاز به تعمق و تفکر بیشتر دارد و باید قدردان نعمت این انقلاب باشیم.

آیت الله مصباح یزدی افزود: خداوند در قرآن کریم قوم بنی اسرائیل را به عنوان افرادی که قدر عزت را ندانستند مثال می زند تا هشداری برای ما باشد که به خاطر عزتی به ما داده است مغرور نشویم و اگر قدر آن را ندانیم این نعمت برای همیشه نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در این زمانه جزء کسانی که اسباب غضب خود را فراهم می کنند نباشیم باید امر رهبر معظم انقلاب در زمینه آتش به اختیار در عرصه فرهنگی را جدی گرفت که لباس روحانیت و زبان و هدف ما بیان کننده است که کار ما فرهنگی است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خطاب به طلاب، گفت: عزیزان من باید بدانید چه کاره هستید و خدا و امام زمان(عج) از شیعیانش چه انتظاری دارند و کمر همت خود را ببندید و به اندازه توان وظیفه خود را انجام دهید و حتی به اندازه یک دهم توان به وظیفه خود عمل کنید.

وی ادامه داد: برخی به راحتی می گویند نمی توانیم که در این صورت از ما جواب می خواهند و نشان می دهند که امام خمینی(ره) چنین کاری انجام داد در حالی که هیچ گونه امکاناتی نداشت و تنها سرمایه او خلوص بود؛ بنابراین توان خود را بسنجید و در راهی که خدا از ما خواسته است به کار گیرید که شرط موفقیت در این آتش به اختیار، اخلاص است./1324/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات