۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۵۲۳۷۷۲
امام جمعه شهرکرد خبر داد؛

کمک ۳ میلیارد تومانی رهبر معظم انقلاب برای تکمیل مساجد روستایی چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه در مرحله دوم طرح بازسازی و تکمیل مساجد روستایی این استان ۳ میلیارد تومان از سوی رهبر معظم انقلاب در نظر گرفته شد، گفت: با عنایت رهبر معظم انقلاب و کمک های خیرین و مردم توانستیم در این مرحله نیز ۷۵ مسجد را تکمیل کنیم.
حجت الاسلام نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در آیین بهره برداری از 75 مسجد نوساز در این استان که با حضور معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب به میزبانی سالن کنفرانس سپاه قمربنی هاشم(ع) برگزار شد، با تشکر از عنایتهای ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به این استان اظهار کرد: کمک به ساخت و ساز مساجد در مناطق محروم تنها بخش کوچکی از عنایتهای رهبر معظم رهبری به این استان است که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با اشاره به سفرهای خود به مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: یکی از درخواستهای مکرر مردم در این سفرها ساخت و ساز و تکمیل مساجد مناطق روستایی بوده که همین امر سبب شد نامه ای محضر رهبر معظم انقلاب نوشته و کمبودها در این زمینه توضیح داده شود که با بزرگواری و عنایت ایشان نسبت به ساخت و ساز و تکمیل مساجد روستایی موافقت شد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه در مرحله نخست این طرح 35 مسجد با اعتبار 35 میلیارد ریال تکمیل و به مرحله بهره برداری رسید، اظهار کرد: این مساجد بیشتر در مناطق روستایی فاقد مسجد و یا اینکه مسجد نیمه تمام داشته اند، تکمیل و به بهره برداری رسیده اند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تأکید بر اینکه همه ساخت و سازهای مساجد زیر نظر کارگروه عمران دفتر امام جمعه شهرکرد و تحت نظارت همه جانبه کارشناسان صورت گرفته است، گفت: در ساخت و ساز مساجد سعی شده است کارها به خود مردم واگذار شود و از ظرفیت خود آنها نیز نهایت استفاده صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در مرحله دوم طرح بازسازی و تکمیل مساجد روستایی این استان نیز 3 میلیارد تومان از سوی رهبر معظم انقلاب در نظر گرفته شد، اظهار کرد: با عنایت رهبر معظم انقلاب و کمکهای خیرین و مردم توانستیم در این مرحله نیز 75 مسجد را تکمیل کنیم و 5 مسجد دیگر نیز در دست تکمیل است.

وی با اشاره به اینکه این 75 مسجد در 74 روستای استان ساخته شده است، افزود: جمعیتی که از این مساجد استفاده می کنند بالغ بر 64 هزار نفر هستند؛ بیشترین مسجد نیز در شهرستان لردگان به دلیل پراکندگی جمعیت احداث شده است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه کمک به مساجد از 7 میلیون تومان تا 145 میلیون تومان بوده است، گفت: به یقین نقش ائمه جمعه و مسؤولان شهرستان در همکاری برای ساخت و ساز این مساجد نیز غیرقابل انکار است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، رشد و پویایی مساجد را از ضرورتهای امروز کشور بیان کرد و افزود: اگر می خواهیم نقش انسان سازی مسجد پررنگ شود، باید هم به امور زیرساختی آن توجه شود و هم به امور کیفی و این با همکاری خود مردم محقق می شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید بکوشیم مساجد استان را از این روزمرگی و بی ‌تحرکی نجات بدهیم، تصریح کرد: متأسفانه در استان مسجدی که فعال باشد و به معنای واقعی کلمه نقش مسجد را ایفا کند، بسیار کم داریم درحالی که بهتر از اینها می‌شود مساجد استان را فعال و پویا کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان در همه شهرستانهای 9 گانه استان نیز پخش می شد، با ذکر «یاعلی ابن ابی طالب» 75 مسجد در مناطق روستایی این استان با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان با عنایت رهبر معظم انقلاب و خیران و مردم به بهره برداری رسید./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات