۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۲۳۷۰۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تمام فضائل و کمالات در وجود مولا علی جمع است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: در عالم آفرینش وجود مقدس حضرت علی(ع) تک و واحد است.
انصاریان استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه،  در مراسم جشن عید سعید غدیر در مسجد امیر(ع) گفت: در عالم آفرینش وجود مقدس حضرت علی(ع) تک و واحد است و نمونه و هم وزنی همانند ایشان ندارد.

وی افزود: شعرای ایرانی و عربی با زبان شعر شخصیت امیرمومنان(ع) را ستوده‌اند و ایشان را به کمک گرفتن از لطائف قرآن و روایات مدح کرده‌اند با این وجود بیان می‌کنند که زبان ستایش ما نسبت به ایشان لنگ است و آنچه که ما با زبان شعر می‌گوییم یک دورنمایی از حقیقت جامع امام علی(ع) است.

استاد انصاریان ادامه داد: سعدی شاعر قصیده سرای برجسته ایرانی درباره امیرمومنان علی(ع) می‌گوید چه کسی توانایی و جرات دارد وجود مقدس ایشان را ترسیم کند. اگر کسی بخواهد شخصیت حضرت را بشناسد باید به سوره دهر مراجعه کند تا ببیند خداوند وجود مقدس امیرمومنان علی(ع) را چگونه بیان می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: امیرمومنان امام علی(ع) همانند سایر انسان‌ها بشر بوده است اما خداوند تمام فضایل و کمالات را در وجود ایشان قرار داد که معجزه عالم باشند، قرآن و امیرمومنان امام علی(ع) که کل علم کتاب نزد او است از معجزات پیامبر(ص) است.

وی با بیان این که لقب امیرمومنان فقط مخصوص امام علی(ع) و بر دیگران حرام است هر کس آن را غصب کند جهنمی خواهد بود، گفت: وجود مقدس امیرمومنان امام علی(ع) معجزه پروردگار عالم است که از اول خلقت انسان تا آخر آن دیگر نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه افزود: پیامبر اسلام(ص) فرمود همه مردم مکه همنشین من هستند اما امیرمومنان امام علی(ع) خود من هستم کسی که ایشان را با غیر من مقایسه کند به من جفا کرده و دل مرا آزرده و کسی که مرا آزار دهد لعنت خداوند بر او است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: خداوند بر من واجب کرده که آیات قرآن را برای مردم تبیین کنم اما گفته که نمی‌خواهد به امیرمومنان امام علی(ع) آموزش دهی چراکه من او را طوری خلق کردم احتیاج به معلم ندارد، خداوند هوش، درایت، عقل و فکر امیرمومنان امام علی(ع) را همچون پیامبر(ص) قرار داده است./۸۱۳/پ۲۰۳/ج

 

ارسال نظرات