۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۵۲۳۳۳۰
مسؤول طرح «روحانی امدادگر‏» :

اثرگذاری یک روحانی امدادگر در تیم نجات چندین برابر یک مبلغ عادی است

حجت الاسلام فقیهی با ذکر شرایط سومین دوره طرح« روحانی امدادگر» ، گفت: تأثیر تبلیغ چهره به چهره از سوی مبلغی که خودش یک امدادگر است چندین برابر اثرگذاری کار یک روحانی ناآشنا به ‏امدادگری در تیم های نجات است.
دوره روحانی امدادگر

حجت الاسلام عبدالمجید فقیهی، مسؤول طرح «روحانی امدادگر» ، ‏در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره ویژگی ها و اهداف این طرح گفت: حدود ‏3 سال پیش طرحی به نام «روحانی امدادگر» را نوشتیم که دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت دارد، به دلیل آشنایی و سابقه ای که در حوزه کاری هلال احمر داشتم این طرح را به دفتر آیت الله مهدوی در جمعیت هلال احمر استان اصفهان پیشنهاد دادم.

وی ادامه داد: بعد از تصویب طرح در کارگروه فرهنگی و هماهنگی معاونت امداد هلال احمر ابتدا این طرح به صورت آزمایشی با فراخوان حدود 40 نفر از طلاب حوزه های علمیه کلید خورد و دوره های مقدماتی، تکمیلی و تخصصی امداد و نجات برای متقاضیان برگزار شد و کسانی که توانستند به درجه «نجاتگر» برسند مجوز ورود به پایگاه های امداد را کسب کردند.

روحانی فعال در حوزه امداد و نجات، هدف اولیه از برگزاری این دوره را همگانی کردن آموزش های امداد و نجات در حوزه علمیه دانست و افزود: ما می توانستیم روحانیان را تنها برای اقامه نماز جماعت و کارهای فرهنگی به پایگاه های امداد و نجات اعزام کنیم، اما هدفمان ارتقای تأثیرگذاری طلاب و روحانیان در پایگاه ها و ایجاد توانایی امدادگری در قشر روحانی بود.

حجت الاسلام فقیهی بیان داشت: خروجی دوره اول حدود 15 نفر بود و در دوره دوم با مرکزیت 4 مدرسه علمیه در سال 94 با خروجی حدود 100 نفر را داشتیم و با یک وقفه یک ساله امسال برای برگزاری سومین دوره در حال تلاش هستیم که فعلاً حدود 250 نفر از طلاب حوزه های علمیه در این طرح ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه سومین دوره طرح «روحانی امدادگر» برای اولین بار با حضور طلاب خواهر برگزار خواهد شد، اظهار داشت: افزون بر طلاب برادر، طلاب خواهر و خانواده های آن ها نیز می توانند در این دوره شرکت کنند، چراکه هدف کوتاه مدت ما استفاده شخصی طلاب و خانواده های آنان از مهارت امداد و نجات به عنوان یک آموزش ضروری است و بنابراین خانواده ها و خواهران نیز مشمول طرح شدند.

مسؤول طرح «روحانی امدادگر» ‏‏تصریح کرد: هدف بلند مدت ما از اجرای این طرح رسیدن طلاب به رده های تخصصی امداد و نجات و فراهم شدن امکان اعزام آن ها به پایگاه های امداد و نجات و کاروان های نیکوکاری به عنوان مبلغینی است که زمان زیادی را در کنار اعضای تیم امداد و مردم حضور دارند و حضورشان تنها منحصر به زمان اقامه نماز و برنامه های فرهنگی نیست.

حجت الاسلام فقیهی تأثیر تبلیغ چهره به چهره از سوی مبلغی که خودش یک امدادگر است را چندین برابر اثرگذاری کار یک روحانی ناآشنا به امدادگری دانست و ابراز داشت: افراد وقتی می بینند که روحانی کاروان یا تیم امدادی خودش هم از جنس خود آن هاست و در کارشان مشارکت دارد ارتباط و انس بیشتری برقرار می کنند، روحانیان امدادگر می توانند همراه تیم های هلال احمر به نقاط حادثه دیده و یا محروم کشور بروند و این موقعیت یک فرصت تبلیغی خوب محسوب می شود.

وی مهلت ثبت نام  در دوره سوم «روحانی امدادگر» را تا 18 شهریورماه 96 اعلام کرد و بیان داشت: در روزهای تعطیل هم ثبت نام انجام می شود، علاقه مندان می توانند به سایت اینترنتی  www.esfahan.rcs.ir مراجعه و یا مشخصات خود را به شماره 09131674125 ارسال کنند، به افراد موفق مدرک بین المللی ارائه می شود و امکان شرکت نیمه حضوری یا غیرحضوری در دوره هم وجود دارد. /869/ت۳۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات