۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۵۲۳۳۲۵
معاون حوزه علمیه ایلام:

غدیر عید ولایت همه مسلمین است

معاون حوزه علمیه ایلام گفت: عید غدیر خم دارای ابعاد مختلف اجتماعی و سیاسی بوده و با گذشت زمان به صورت زنده در دلها باقی مانده است؛ از این رو همه ما باید در شناساندن واقعه غدیر و فلسفه غدیر به نسل جوان کوشا باشیم.
عید غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون آموزش حوزه  علمیه استان ایلام، عصر چهارشنبه در مراسمی به مناسبت عید غدیر در  مسجد ثقلین شهر ایلام اظهار داشت: عید غدیر خم عید بزرگ شیعیان و عید ولایت همه مسلمین است.

وی افزود: خداوند سبحان امامت را ادامه رسالت و همتای آن می داند از این رو در حادثه جهانی غدیر خم به پیامبر اکرم(ص) می فرماید؛ اگر نصب علی بن ابیطالب را به دست خود انجام ندهی و ولایت را تبیین نکنی اصلا به رسالت الهی عمل نکرده ای؛ یعنی رسالت منهای امامت معادل با رسالت منهای رسالت است زیرا آنچه اساس رسالت را حفظ میکند همان امامت است.

حجت الاسلام سلیمی خاطر نشان کرد: بهترین معرف برای عظمت روز غدیر و حادثه جهانی این روز قرآن و عترت است خداوند در قرآن می فرماید؛ يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ اگرچه پیامبر دارای مقام نبوت است لکن در این پیام آسمانی رسالت او مطرح است از این رو با خطاب یا ایها النبی آغاز نشد.

معاون آموزش حوزه علمیه ایلام ابراز داشت: دو عنوان رسالت و ربوبیت که در این آیه آمده نشانه آن است که رسالت پیامبر و ربوبیت خدا هر دو در آفرینش رویداد جهانی غدیر خم نقش دارد، یعنی خدایی که پروردگار بشر است باید آنها را بپروراند و پرورش بشر بدون شریعت و مجری شریعت میسر نیست.

وی ادامه داد: رسالت رسول اقتضا دارد که وی پیام خدا را به درستی دریافت و ابلاغ کند و اگر این پیام را به جوامع انسانی ابلاغ نکرد گویا هیچ کاری نکرده است از این رو به پیامبر اکرم(ص) فرمودند؛ اگر آنچه را از سوی پروردگار بر تو نازل شده به مردم ابلاغ نکنی رسالت خود را ابلاغ نکرده ای.

حجت الاسلام سلیمی در پایان گفت: عید غدیر خم دارای ابعاد مختلف اجتماعی و سیاسی است و عید غدیر خم با گذشت زمان به صورت زنده در دلها باقی مانده است و بر همه ما واجب است که این روز را گرامی بداریم و در شناساندن واقعه غدیر و فلسفه غدیر به نسل جوان کوشا باشیم./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات